מרגישים תקועים בעבודה? כדאי לחשוב על שינוי קריירה

רבים האנשים אשר חיים על פי תסריט שנמסר להם מההורים או מהסבים שלהם, תסריט שאומר שעליהם לבחור רק תחום אחד להתמקד בו, למצוא עבודה ולפתח קריירה, להיצמד אליה, להתקדם שלב אחר שלב ולהישאר בעבודה הזו למשך כל החיים!

הרעיון הזה בהחלט התאים למאה הקודמת, בה חיפשו יציבות, מבניות וביטחון. הקריירה של רוב האנשים התקדמה בצורה לינארית, ובאמצעות עבודה קשה ונאמנות, היתה הציפייה לקידום דרך סולם הקריירה, כאשר המסלול נקבע על ידי אנשים אחרים.

המסלול הזה אפשר לעבור את מסע החיים בידיעה שתמיד יהיו עבודה וביטחון כלכלי. הוא כלל שלבים קבועים מראש העוברים דרך תחנות כמו בית ספר, צבא, טיול, אוניברסיטה, מציאת עבודה, חתונה, הקמת משפחה, יציאה לפנסיה וסוף החיים, מסלול די קל וברור.

אבל, עכשיו אנחנו במאה ה- 21 והתסריט הזה כבר לא מתאים לכל אחד. מה גם שהוא מיושן להפליא. ובכל זאת, רוב האנשים מסתמכים עליו בעת קבלת החלטות הנוגעות לקריירה. זו בדיוק הסיבה שהגיע הזמן להציף את הנושא ולשנות את התפיסה, במיוחד אם אתם מרגישים תקועים ושהמסלול שאתם נמצאים בו סובב סביב עצמו ולא תואם את הציפיות שלכם מהחיים.

בואו ונגלה לכם סוד – החיים מלאים בשינויים

השוק משתנה ללא הרף, שווקים חדשים נפתחים, פיטורים וצמצומים מתרחשים, הזדמנויות חדשות צצות, זהו חלק בלתי נפרד מנוף העבודה ועלינו לקבל זאת.

אחרי שנים שאנשים האמינו שעליהם להישאר באותו מסלול קריירה לכל החיים ועד הפנסיה, כיום אפשר לראות מגמה של שינוי, כך שהרעיון של קריירה לכל החיים מתחיל להתפורר. מקומו של האינטרנט באורח החיים המודרני גם מעצים את אפשרויות הקריירה והתעסוקה שעומדות לרשותכם, והמבחר כל כך מגוון עד שמתחיל לבלבל.

לא פלא שאתם מרגישים תקועים

השינוי של העולם סביבנו בהחלט יכול להוביל לבלבול, אם המודל הקודם גרם לתחושת יציבות על ידי יצירת מבנה קבוע, כיום השוק משדר יותר אי וודאות וסיכון, ואנשים אינם מצוידים בכל הכלים והאסטרטגיות הנכונות כדי לנווט את דרכם ולשנות את הקריירה שלהם.

כיום אף אחד לא אומר לכם מה לעשות, או מלווה אתכם. אין לכם ציר זמן שאתם יכולים לסמוך עליו, וגם לא את תחושת הביטחון, מה גם שיוקר המחיה משחק גם תפקיד ומונע מכם לקחת סיכונים מיותרים.

כדי לפעול, כדאי לפנות לאימון קריירה מקצועי

בגלל הפחד ותחושת אי הוודאות, אנשים רבים דוחים את קבלת ההחלטות ומעדיפים את האשליה שהארגון ישמור עליהם לטווח ארוך. אבל בכל זאת, אם אתם מרגישים תקועים ורוצים לקחת את השליטה על הקריירה שלכם, זה הזמן לקבל תמיכה וסיוע ממומחים.

חיפוש בגוגל לא יעזור לכם למצוא פתרונות מותאמים אישית שיעזרו לכם להתקדם, כל אדם הוא שונה, כל סיפור חיים משלב מורכבויות ופרטים ייחודיים, וכדי שתוכלו להתקדם עליכם למצוא את אנשי המקצוע המתאימים שיעזור לכם לקבל החלטות חכמות ומבוססות לגבי המשך הדרך שלכם.

ההבנה כיצד לכתוב את הפרק הבא בסיפור הקריירה שלכם היא מעצימה. אינכם חייבים להרגיש משועממים, תקועים, לכודים או לא מסופקים בקריירה שלכם ולקבל שכך נגזר שחייכם יראו. גם אינכם חייבים לחכות עד שמקום העבודה יפטר אתכם. אם אתם מעוניינים בשינוי קריירה דעו שזהו תהליך ושהוא כרוך בלימוד מיומנויות חדשות. לכן כדי לשפר את שביעות הרצון שלכם מהקריירה, וליצור שינוי פנו לחגי שלו אשר מתמחה באימון לשינוי קריירה ויכול ללוות אתכם מהצעד הראשון ועד מציאת הייעוד שלכם!

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!