האם ניתן לצאת מדכאון בעזרת אימון אישי?

את המאמר אנחנו רוצים להתחיל ולהגיד, כל מה שנאמר כאן הוא לא תחליף לייעוץ אישי. דיכאון היא מילה גדולה ובתוכה אפשר למצוא כל מיני תתי קטגוריות. יש מי שדיכאון עבורם זו תחושה קלה של דכדוך וחוסר חשק לצאת מהמיטה. יש מי שעבורם דכאון היא מחלה של ממש, תחושה של חוסר תיאבון, חוסר רצון לצאת מהמיטה ובמקרים חמורים, ניסיון לנזק והרס עצמי. במאמר הבא נדבר על פרקטיקות שיכולות לעזור למצוא את המסלול הנכון, בהליך החלמה מתחושה של דכדוך או חוסר שביעות רצון בחיים. אם מדובר על מקרה חמור יותר ואם התחושות שאתם חווים מונעות מכם לחיות את החיים במלואם, יכול להיות שכדאי לקבל ייעוץ אישי לפני כל דבר אחר. אתם המומחים הטובים ביותר לעצמכם, אתם אלו שיודעים טוב מכולם איפה אתם נמצאים על טווח הרגשות. כך או אחרת, אתם יודעים טוב מכולם האם אתם צריכים לפנות לקבלת ייעוץ אישי והאם הדברים שיאמרו במאמר הזה יכולים לתרום לתהליך הבירור העצמי שלכם.

מה זה אימון אישי ומה זה CBT

בעולם הפסיכולוגיה יש שיטה לה קוראים CBT. הפרקטיקה הזו למעשה שואבת מעולם הפסיכולוגיה, אבל מסתכלת על אופן ההתנהגות שלנו בצורה שונה מהאופן הקונבנציונאלי, בו עולם הרפואה מתייחס לתהליך ההחלמה הפסיכולוגי.  מה זאת אומרת? בניגוד לתיאוריות אחרות בפסיכולוגיה,הטוענות כי תהליך אפשר לעשות רק לאורך זמן ארוך, כאן אנחנו מדברים על תהליך קצת אחר. הרעיון שעומד בבסיסו של טיפול CBT מתייחסת להתניות שיש לנו ועל האופן בו אלו משפיעות על המוח. למשל, כאשר אנחנו מריחים ריח של מאכל אהוב, המוח ישר מקשר את הריח עם תחושה של שמחה או התענגות, כך שהרבה פעמים, הפעולה שאנחנו עושים באותו הזמן, בזכות הריח, הופכת למשהו שמזכיר לנו תחושה טובה. הרי כל אחד מכיר את התחושה הזו, כשמגיעים ביום שישי הביתה מהעבודה או הלימודים ומריחים את ריח האוכל של שבת, הכניסה הבית, הופכת למעשה מרגיע, מנחם ומשחרר. לעומת זאת, הכניסה למרפאת שיניים עלולה לעורר חרדה. לא כי בהיכרח הטיפול יהיה כואב ולא נעים, אלא משום, שהריח במרפאה והקולות, מזכירים לרבים מאיתנו זכרונות לא נעימים.

הרעיון של טיפול CBT  והרעיון של אימון אישי, הוא לא לנסות לפתור מקרים של דיכאון רק על ידי טיפול ארוך וממושך שיורד לשורש הבעיה. אלא, הניסיון הוא ליצור התניות חיוביות, שיאפשרו למוח לחוש שמחה, התניות שיעלו את הדופמין במוח ויעלו את תחושת האושר.

התהליך מורכב ומותאם אישית לכל אחד

את הטיפול מתחילים בשיחה עם המטפל או המטפלת. המטרה היא לנסות ולאבחן את התחושות של המטופל, ביחס לאופן בו זה מתנהל בחיי היום, יום. שוב, גם אימון, בדומה לטיפול בשיטת CBT הוא לא טיפול פסיכולוגי קונבנציונאלי. המטרה היא לא בהיכרח לצלול למה שהיה בעבר, אלא לנסות ולמצוא את הדרך לחזור למסלול, להעלות את רמות האושר והסיפוק בחיים, על ידי יצירה של סדר פעולות, אשר יגרום למטופל להרגיש מאושר, מה שיוביל לתגובה חיובית נוספת ועוד אחת, כך בשרשרת.

חשוב למצוא את הדרך ולטפל בעצמנו

עולם בריאות הנפש הוא כבר מזמן לא טאבו בחברה הישראלית. מגיע לכולם להרגיש יותר טוב, כן, גם לכם. אם אתם רוצים לבחון את החיים שלכם בסיוע של גורם מטפל, זה הזמן לעשות את זה. לחצו כאן לטיפול יעיל בדיכאון.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!