רוצה ללמוד מקצוע טיפולי? כך תבחר נכון

אם אתם חולמים ללמוד תחום טיפולי כלשהו על מנת להציע את עזרתכם לכל אדם שזקוק להכוונה, ייעוץ והדרכה במגוון רחב של היבטים שונים בחיים, כדאי מאוד שתדעו כי כיום ניתן למצוא קורסים שונים בתחום האימון האישי או בשיטות טיפול שונות שיהפכו אתכם למטפלים ומאמנים, אשר יוכלו להציע את שירותיהם לציבור הרחב. חשוב לדעת כי בשנים האחרונות תחום האימון האישי או קואצ'ינג בלועזית הופך להיות פופולארי יותר ויותר ולא מעט בתי ספר המציעים לימודי קואצינג נפתחים. העלייה בכמות בתי הספר לאימון איננה מקרית והיא נובעת מדרישה גוברת לקורסי הכשרה בתחום המדובר, יחד עם זאת, הדרישה לקורסי אימון אישי מעידה רק על כך שיש רבים המעוניינים להיות מאמנים ואיננה מעידה בהכרח על עלייה בדרישת הקהל למאמנים עצמם. לכן, בכדי להיות מאמנים טובים באמת בשוק התחרותי המדובר, חשוב ללמוד את התחום במקום הטוב ביותר.

 

אימון אישי וNLp– האם הם דומים?

לא מעט אנשים המעוניינים לעסוק באימון אישי ומבינים את ההתחרות הרבה בתחום זה, תוהים כיצד הם יכולים לשכלל את ארגז הכלים והטיפולים שהם מציעים ובוחרים לשלב גם לימודי NLP. בשל ריבוי המאמנים האישיים אשר עברו גם קורס NLP קיימת נטייה להתבלבל בין שני התחומים הללו. חשוב לדעת כי התחומים הללו גדלו בצל אותה תפיסה בעולם הפסיכולוגיה ויחד עם זאת, כל אחד מהם מנתב את התפיסה בצורה שונה תוך שימוש בכלים אחרים.

NLP  הוא תחום אשר נוצר באמצע שנות ה70 מתוך מחקר אשר בחן כיצד אנשים שמצטיינים משיגים את התוצאות שלהם. מתוך המחקר המדובר נוצרו לא מעט כלים יישומיים יעילים מאוד המאפשרים לבצע שינוי מהיר, יציב ועוצמתי בתת מודע של האדם. כמו כן, מדובר על כלים שיכולים לשפר את התקשורת הבין אישית של כל אדם.

אימון אישי לעומת זאת הוא תחום אשר נוצר רק באמצע שנות ה90 וזאת מתוך הסבה של עקרונות אימון הספורט לתחומי חיים נוספים. האימון האישי מציע למעשה כלים אשר מאפשרים לכל מתאמן להגדיר בצורה מדויקת את התוצאות הרצויות לו, לשים דגש על המכשולים הפנימיים והחיצוניים אשר עומדים בדרכו ולהגיע לתוצאות.

האימון אישי והNLP נוצרו בהשראת תנועת הפוטנציאל האנושי וכן תנועת ההתפתחות האישית אשר הניחו כי לכל אדם יש את כל המשאבים אשר נדרשים לו בכדי להיות יעיל. עם זאת, חלק מהאנשים משתמשים באותם משאבים בהקשר, בתזמון ובאופן לא נכונים ועל כן הם לא מקבלים את התוצאות הרצויות להם ועל כן, השאיפה המשותפת של תחומי הטיפול הללו היא להציף את ההתנהגות הלא יעילה למודעות של האדם ולהכווין אותה בכדי שתפעל בזמן, בהקשר ובצורה המיועדת בכדי להניב את התוצאות הרצויות. הכוונות היכולות הפנימיות וכן צורת החשיבה לעבר תוצאה שהוגדרה היטב, מאפשרות לאדם אשר עובר את 2 הסוגים של הטיפולים הללו ליצור בסופו של דבר את השינוי שהוא חפץ בו.

 

במה שונים אימון אישי וNLP?

חשוב לדעת כי יש שתי נקודות משמעותיות של שוני בין אימון אישי לNLP. הנקודה הראשונה נוגעת לדרך שבה יוצרים את השינוי, כאשר בעוד שבאימון אישי משתמשים בעיקר בטכניקות של תשאול וכן בהכוונה מודעת, בNLP קיים דגש על יצירת שינוי בתת מודע, כך שיתאים למבנה האישיות של אדם ויוטמע בו בצורה מלאה יותר.

נקודת שוני שנייה היא הכלים שמשתמשים בהם. אימון אישי ניתן להחלה בעיקר סביב הגעה לתוצאות אישיות וכן יצירת שינוי בחיים ואילו NLP לעומת זאת מכיל בנוסף לצד הטיפולי גם צד לא טיפולי אשר עוסק בקריאה מדויקת של שפת הגוף ושימוש נכון במיומנויות התקשורת וזאת לצורך העברת מסרים מדויקים.

 

האם NLP מתאים בכדי לאמן אנשים?

חשוב מאוד לדעת כי ברוב הגופים הרציניים שמכשירים מאמנים אישיים ניתן ללמוד שיטת עבודה יעילה להובלת אדם ממצב מצוי אל עבר התוצאות הרצויות לו. שיטת העבודה המדוברת מכילה מגוון כלים שונים המיועדים לשקף למתאמן את המצב שלו וכן לסייע לו להגדיר את התוצאות הרצויות לו וליצור תוכנית פעולה שמאפשרת להשיג אותן. אדם שעבר הכשרת NLP יכול למצוא כלים מקבילים אשר יאפשרו לו להשיג את אותו התוצאות ובנוסף לכך יהיו לו כלים שיאפשרו לו עבור את רף הצפת המידע למודע וליצור שינוי של ממש בתחושות, באמונות וביכולות של המתאמן.

היכן כדאי ללמוד קורס אימון אישי וקורס NLP

בין אם אתם מעוניינים ללמוד את שני הקורסים המדוברים בכדי להציע ערך מוסף לאימון האישי שאתם מציעים ובין אם אתם מעוניינים ללמוד רק אחד מהקורסים המדוברים, חשוב ללמוד אותם במקום שיש עליו המלצות וכי ידוע כי מלמדים בו מיטב המורים בתחום זה. המטרה היא שתוכשרו באופן המקסימלי לעיסוק בתחום בצורה מוצלחת ועל כן, חשוב שתבואו להכיר את המקום המציע את הקורסים המדוברים וכן תקבלו המלצות מתלמידים נוספים שלמדו את הקורסים ויכולים להעיד על המקצועיות של המורים, על אווירת הלמידה, על ידע וכלים משמעותיים ביותר שמקבלים במהלך הלמידה ועל סוג התעודה שמקבלים בסופו של דבר.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!