קואצ'ר – איך בוחרים את האיש הנכון

לא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים, נעזרים במאמן אישי לצרכים פרטיים, משפחתיים ומקצועיים. מדובר באיש מקצוע שלמד את התחום ויכול לעזור להם להתמודד עם סיטואציות ומצבים שונים בשביל להתגבר עליהם ולהתקדם הלאה.

אימון אישי הפך להיות בשני העשורים האחרונים כלי מאוד שימושי, עבור מי שמרגיש שאיננו ממצה את היכולות שלו כפי שהוא מצפה ומאמין שיכול, וכן עבור מי שמרגיש שהוא תקוע במצבים מסוימים שמגבילים אותו כך או אחרת. זה יכול לבוא לידי ביטוי בזוגיות, לימודים, קריירה, משפחה ובדברים אחרים. ישנם מאמנים אישיים המתמחים בעבודה מול לקוחות בהיבטים רחבים ויש כאלה שמתמחים בעבודה ספציפית על פי תחום מקצועי מסוים. למשל, אימון אישי למוזיקאים, לסופרים וכדומה.

קואצ'ר הוא איש מקצוע, כאמור, שלמד את התחום והוכשר לעבוד בו מול גורמים שונים. צריך לציין, שישנם לא מעט בתי ספר ומכללות המכשירות מאמנים בשיטות וגישות שונות. מקומות איכותיים המכשירים אנשי מקצוע, דורשים מהם גם לעבור התמחות בתחום לפני שהם מקבלים תעודה המקנה להם אפשרות לעבוד מול לקוחות שונים. ישנם מאמנים שהוכשרו לעבוד מול ילדים ובני נוער וישנם כאלה שהוכשרו לעבוד מול מבוגרים.

איך בוחרים קואצ'ר בצורה נכונה

צריך לומר, בשביל לבחור קואצ'ר בצורה נכונה, אי אפשר להסתפק אך ורק בהכשרה שלו או בתעודה שעומדת לרשותו. אלו פרטים חשובים אך ישנם דברים לא פחות מהותיים שצריך לבדוק, בשביל לוודא מי יכול להתאים לתפקיד ומי לא.

כל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא מחפש, עם איזה קואצ'ר הוא יכול ורוצה לעבוד, מי יכול לשרת את המטרות שלו בצורה הטובה ביותר לאורך זמן. הוא צריך לחפש איש מקצוע זמין, אמין, שירותי, מישהו שהוא ירגיש איתו בנוח, לא רק בשביל לנהל שיחות אלא גם בשביל לחשוף בפניו דברים שייתכן והוא לא היה חושף בפני אחרים.

באופן טבעי, כל אחד גם צריך לשאול את עצמו אם הוא מוכן לתהליך כזה בכלל, כלומר, האם הוא מוכן לתהליך של אימון על כל המשתמע מכך. לא כל אחד בהכרח רוצה ומסוגל לכך. בתהליך הזה יש הרבה התבוננות פנימה, הוא דורש מאיתנו התאמות ושינויים, יכולת להתמודד עם דברים שהוא לא בהכרח מכיר או התנסה בהם קודם לכן.

מעבר לכל זה, יש כמובן את ההיבט של ההכשרה והכלים שעומדים לרשות המאמן, ועד כמה הם חדשניים ומתאימים לצרכים שלנו.

האם אימון אישי מתאים לנו?

כאמור, לא לכל אחד זה בהכרח יכול להתאים, אך אם אנחנו מסתכלים על היתרונות של אימון אישי, אין ספק שזה יכול להתאים לנו באופנים שונים. אנחנו צריכים לדעת כיצד לבצע את ההתאמות המתאימות, בשביל שבסופו של דבר נוכל ליהנות מהתהליך ולקבל ממנו את הכלים הנכונים בשביל להתמודד עם מצבים שונים בחיים.

 

 

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!