ביטוח אחריות מקצועית ליועצים וקאוצ'רים

אין ספק שתחום הייעוץ והקאוצ'ינג הפך בשנים האחרונות לפופולארי מאוד, ולא מעט אנשים בוחרים, מצד אחד לעסוק בו, מצד שני, בוחרים להיעזר בו לצרכים אישיים ומקצועיים. מדובר על תחומים שזוכים להצלחה גדולה, בין היתר בגלל העובדה שישנם הרבה מאוד אנשי מקצוע המתמחים בהיבטים שונים שלהם וישנם לא מעט אנשים, לקוחות, הזקוקים לשירותיהם כך או אחרת.

כל מי שבוחר לעסוק בייעוץ מקצועי, בכל היבט שהוא, וכן כל מי שבוחר לעשות בקאוצ'ינג, אישי, משפחתי או מקצועי, צריך לרכוש ביטוח אחריות מקצועית שתאפשר לו ליהנות מכיסויים לעלויות שונות, במקרים וסיטואציות אליהן הוא עלול להיקלע.

ביטוח אחריות מקצועית היא כלי עבודה נוסף, המאפשר לאנשי מקצוע בתחומים שונים, לבצע את עבודתם בראש שקט ובידיעה, שאם חס וחלילה הם ייתבעו על ידי גורמים מסוימים, אזי שהם יוכלו לקבל מענה כלכלי מצד חברת הביטוח, אשר יכסה את העלויות הצפויות להם. זה נכון, כאמור, גם במקרים של ייעוץ ואימון אישי.

מתי וכיצד הביטוח המקצועי בא לידי ביטוי?

ביטוח אחריות מקצועית ליועצים ואימון אישי, בא לידי ביטוי בעיקר אם הלקוח מחליט לתבוע את היועץ או את המאמן שלו, בגין התנהלות לא מקצועית, רשלנית או מכל סיבה אחרת שקשורה לקשר ביניהם בתור יועץ/מאמן – לקוח.

למשל, אם יועץ כלכלי סיפק ייעוץ ללקוח, והוא החליט לתבוע אותו בטענה שהייעוץ היה לא מקצועי ולא נכון, רשלני, הרי שאם הוא יידרש לשלם לו פיצויים, אזי שהפוליסה תכסה זאת בהתאם לתנאים שלה. מה שכמובן יכול להקל מבחינה כלכלית על היועץ.

צריך לזכור, בעבודות כמו ייעוץ ואימון אישי, ישנם הרבה גורמים שיכולים להשפיע על הקשר בין היועץ או המאמן לבין הלקוח, ויכולות להתרחש לא מעט תקלות אשר ישפיעו על התוצאה, מה שכמובן בסופו של דבר, יכול להביא לידי כך שהלקוח יגיש תביעה כנגד היועץ או המאמן. הפוליסה תעזור לו להתמודד עם מצב שכזה.

חשוב להדגיש, לעיתים התביעה איננה מוגשת באופן ישיר על ידי הלקוח שקיבל את השירות, אלא על ידי גורמים אחרים מטעמו. לדוגמא, מקרה בו ילד נמצא בתהליך אימון או ייעוץ של גורם מקצועי, ונגרם לו נזק מסוים, אזי שאז ההורים יהיו אלו שיגישו את התביעה בשמו, והילד ייחשב כצד ג' אשר נפגע בתהליך. ההורים הם אלה שייחשבו כלקוח הישיר של היועץ, מאחר והם האחראים על הילד.

ביטוח אחריות מקצועית ליועצים ומאמנים, הוא כלי עבודה מאוד חושב, מאחר והוא מקנה להם אפשרות להתמודד עם המצב בצורה אופטימאלית, מבלי שהם יצטרכו להתמודד עם הלחצים והשפעות אחרות שיכולות להקשות עליהם בעת תהליך העבודה, ובפרט במקרים של תביעות. כך הם יכולים להמשיך לבצע את עבודתם, לקבל לקוחות ולהתנהל בצורה רגילה, מבלי להיות מושפעים מתהליך זה.

יש לציין שכל יועץ צריך לאפיין היטב את הצרכים היכולות שלו ואת רמת הסיכון שלו בעבודה בשביל שהוא יוכל להחליט בסופו של דבר מה לרכוש ומה יכול לשרת את הצרכים שלו בצורה נכונה.

איך רוכשים פוליסת אחריות מקצועית?

לשם כך, יש לפנות אל סוכנות אנגלמן, שם תוכלו למצוא צוות עובדים מקצועי ומנוסה שידע לספק לכם את השירותים הטובים ביותר, ולעזור לכם לבחור פוליסת ביטוח אחריות מקצועית שתשרת אותכם על הצד הטוב ביותר.

אתם תוכלו לבחון את תנאי הפוליסה ולראות האם היא מתאימה לצרכים שלכם, לעלויות וסוג העבודה שלכם, כך תוכלו להחליט אם זה מה שאתם צריכים.

 

 

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!