החשיבות שביצירת מיקוד

יצירת מיקודכל תהליך של שינוי מתחיל תמיד ביצירת מיקוד על הרצון שלכם! מיקוד מייצר בהירות מקסימאלית באשר למקומות בהם תרצו לגעת.

רצון ממוקד, תמיד מנוסח באופן מצומצם אך מלהיב. כאשר הרצון שלכם מנוסח נכון, הוא מכיל בתוכו פעולות שניתן לבצע. דוגמא לרצון שאינו מנוסח נכון: "אני רוצה להיות עשיר ושמח כל חיי"- ניסוח שכזה אינו מכיל בתוכו פעולות ולכן לא יספיק לנו בכדי לקום ולעשות מעשה. משפט שמנוסח נכון: "אני רוצה להיות מסוגל לכלכל את עצמי ואפילו לחסוך כסף" – במשפט זה מצויות פעולות כמו: מציאת עבודה, ניהול נכון של כסף .

לכן כאשר אתם ניצבים בפני רצון לחולל בחייכם פריצת דרך או שינוי – עליכם תחילה לבנות משפט המנסח את הרצון שלכם.

על מנת לבצע פעולות ולא ללכת לאיבוד בדרך, עליכם לצמצם אפשרויות. למשל: אם ברצונכם למצוא זוגיות טובה, עליכם לערוך רשימה של כל ערכי זוגיות שחשובים לכם- עריכת הרשימה מגבילה את החיפושים, אתם מפסיקים לירות לכל הכוונים ומקרבים אליכם במהירות רבה יותר את ן הזוג הנכון.

אימון אישי – השגת מטרות

אם יש לכם מטרות שאותן אתם מאד רוצים להשיג, עליכם להיות מסוגלים לדבר עם עצמכם באופן כזה שיראה לכם את הדרך לשם – ולמה הכוונה:

באימון אישי אתם יוצרים שפה ברורה שמתאימה לכם באופן אישי! השפה אישית מקרבת אתכם אל עצמכם גם מבחינה רגשית. כעת אתם חדורים מוטיבציה אמיתית, כי הרצון נוסח על ידכם ולא על ידי אחרים.  המילים שלכם יצרו עבורכם תמונה שמתאימה למידותיכם, לאופייכם, לרצונכם הייחודי! כעת תוכלו להתחיל ולתכנן סדרה של מעשים על מנת להגיע לשם.

הדאגות שאתם חווים מקורן במחשבות, ומתי יש זמן למחשבות? רק כאשר לא עסוקים בלעשות!

מטרת האימון האישי היא ליצור מסגרת של פעולות שלא תשארנה זמן למחשבות להטריד אתכם ולרוקן אתכם מכוחות!

אם עליכם למצוא עבודה למשל, היו עסוקים בלשאול את עצמכם שוב ושוב: "איזו עבודה אני באמת רוצה" אל לכם להיות עסוקים במחשבות על כך שאתם ללא עבודה, ללא כסף וכו'.

אם עליכם למצוא בן או בת זוג, היו עסוקים בפעולות שיכולות להפגיש אתכם עם אנשים, ולא במחשבות על כך שאתם תמיד לבד, או תמיד פוגשים את האנשים הלא נכונים….

שימו לב, הדברים מאד פשוטים, כל הגשמה של מטרה מתחילה במיקוד באמצעות השאלות הבאות:

"מה אני רוצה" – באופן מדויק
"מה אני צריך על מנת להתחיל": מידע, מחשב, לצאת יותר, להסתפר, ללמוד לשיר, לבצע הסבת מקצועית, לדבר עם מישהו…. ועוד

כעת הראש נקי, הדברים ברורים וקל יותר לבצעם, אם כן, ככל שאתם פועלים יותר, אתם דואגים פחות!
עדיף לפעול מאשר להיות עסוקים במחשבות! כל עוד השפה שלכם בנויה ממשפטים כלליים מידי, פתגמים ואמרות, הרי שהמטרות תראינה לכם רחוקות וכמעט שלא קשורות אליכם.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!