אימון אישי לחיים

אימון אישי לחייםמה זה אימון אישי לחיים? רגע לפני שאתם קופצים עם אסוציאציות בנוגע לתחום האימון האישי לחיים תכירו עובדה אחת פשוטה, עשרות אלפי אנשים עוברים אימון אישי לחיים במסגרות שונות כדי לקדם את חומר הגלם הכי טוב שיש לנו והוא אנחנו. עד כמה שזה יכול להישמע בתור קלישאה, ההוכחות בשטח קיימות. אימון אישי לחיים נועד כדי לפתוח לכם אפשרויות חדשות בחיים, אפשרויות שאולי הנחתם בצד לטובת או בגלל דברים אחרים. במאמר זה נצלול לפרטים הקטנים בכל הנוגע לתחום, מהו כולל, האם זה צעד נכון עבורכם וכמה זה עולה לכם. 

 

מה זה אימון אישי?

אימון אישי לחיים יכול להישמע כמו טרנד חדש בשוק, אבל האמת היא שהתחום הזה קיים כבר בשנות ה-80. אימון אישי עונה לכמה הגדרות שונות אשר כולן מסתכמות בבניית עתיד טוב יותר למתאמן. אימון אישי היא לא מטלה חד צדדית אלא שיתוף פעולה בין מאמן למתאמן תוך בניית תהליך יצירתי ומעודד אשר בנוי משלבים מותאמים אישית. הנחת היסוד של כל התהליך הזה הוא שהפוטנציאל בכם כבר קיים, הדרך והביצוע עצמו הוא מה שמונע מכם להגיע להישגים עליהם אתם חולמים. לפעמים ההישגים הם לא כמו שאנחנו מדמיינים כמו להיות כוכב הוליוודי גדול, צריך להבין שלכל אחד יש את השאיפות שלו בחיים ובעין של המתאמן מימוש הפוטנציאל הוא דבר אדיר ואנו בתור צופים/מאמנים לא יכולים לשפוט את הרצון של המתאמן. 

ישנן מספר גישות שונות לאימון אישי לחיים אשר כל אחת מהגישות מתאימה למתאמן אחר. רבים מהמאמנים דוגלים בשילוב של כל הגרסאות, הם לוקחים מכאן ומכאן. הגישה עוסקת בדבר אחד כללי והוא השילוב בין עולם ההוויה לבין עולם העשייה. ההבדל בין עולם ההוויה לעולם העשייה הוא כזה: עולם ההוויה מתייחס לדברים רוחניים כמו תחושות, מחשבות, רגשות וכד', בעוד שעולם העשייה מתייחס לפרקטיקה, למטרות, ניהול זמן ועשייה לצורך השגת המטרה.  גישות משלבות הן גישות אשר נוגעות בשני העולמות, הביצוע של האימון לא מתרכז רק במישור אחד. 

למי זה מתאים ועל מה ניתן לעבוד?

אימון אישי לחיים מתאים לכל מי שרוצה לשפר את איכות החיים שלו ולא מצליח לבצע התקדמות. חשוב להבין, רבים מאיתנו חיים בצורה בה כשהיינו ילדים לא ציפינו שנחיה. אפשר להאשים אלף אנשים במצב בו אנחנו נמצאים כל עוד אנחנו לא מסופקים, אבל בסופו של דבר מי שחי את החיים האלה הם אנחנו. אימון אישי מתאים לכל רבדי החיים, החל מקריירה, בריאות, זוגיות ועד לצמיחה אישית. אם אתם מרגישים שאתם תקועים בתחום כלשהו בחיים ורוצים לקבל כלים פרקטיים שיוכלו לעזור לכם להתקדם בכל פעם שלב אחרי שלב ולממש את הפוטנציאל שלכם – אימון לחיים מתאים לכם. רבים מאיתנו חיים תחת פחדים, לחצים, חרדות ושמים בצד את כל היכולות והחוזקות שלנו להתגבר על המכשולים שמלווים את חיינו יום אחרי יום. 

במסגרת אימון אישי אנחנו עובדים באופן רחב על מספר תחומים בהקשר ל"בעיה" של המתאמן. הנושאים יכולים להיות ממוקדים כמו ניהול זמן תקין, אנשים שלא מצליחים לנהל את הזמן שלהם יכולים לפגוע בהמון רבדים אחרים בחיים שלהם. אימון אישי יכול לבוא לידי ביטוי בהסרת הרגלים ישנים, התמודדות על לחץ, שיפור תקשורת בין אישית, מנהיגות, העצמה אישית, כסף ועוד. אין גבול לתחומים בהם אפשר להשתפר ולשפר. כדי לדעת אם אתם זקוקים לאימון אישי אתם צריכים להגיע להחלטה עם עצמכם, לשאול את עצמכם את השאלות הקריטיות בחיים. לבד אפשר להצליח גם כן, אבל כאשר יש הכוונה נכונה מתוך ניסיון של בעלי מקצוע וגם שיש "שומר" שבוחן אותך ומבקר אותך במקרה הצורך (לטוב ולרע), התהליך הוא הרבה יותר נכון.

 

כמה עולה אימון אישי לחייםכמה עולה אימון אישי לחיים?

המחיר של אימון אישי לחיים תלוי מספר דברים:

  1. מיהו המאמן והאם מדובר על ליווי אישי או קבוצתי.
  2. האם מדובר על אימון אישי למבוגרים או לילדים/בני נוער.
  3. האם מדובר על אימון מטעם ארגון.
  4. מספר שיעורים בהתאם לבניית התוכנית.

אלו הם המחירים הממוצעים של אימון אישי:

  • המחיר עבור אימון בודד למבוגרים נע בין 150 ש"ח ועד כ-600 ש"ח.
  • המחיר עבור אימון בודד לילדים ובני נוער נע בין 120 ש"ח ועד כ-350 ש"ח. 
  • המחיר לאדם בודד באימון קבוצתי הוא בין 200 ש"ח ל-600 ש"ח.
  • המחיר של אימון אישי לחיים נע בין 200 ש"ח ל-900 ש"ח.
  • המחיר של אימון לארגונים הוא 400 ש"ח עד 1,200 ש"ח.

לא פשוט יותר ללכת לפסיכולוג?

יש הבדל בין קואצ'ינג ובין פסיכולוג. שני בעלי המקצוע אומנם נותנים מענה לאותן בעיות, אך אופן ההתמודדות בכל אחד מהמקרים הוא שונה. מבעד לכך, השוני בא לידי ביטוי בהכשרה של אחד מבעלי המקצוע עובר.

  • טיפול פסיכולוגי – טיפול פסיכולוגי ניתן על ידי מטפל עם השכלה אקדמאית לרוב. לרוב ההתמודדות של פסיכולוג עם בעיות המטופל תהיה באמצעות חזרה לימי הילדות של המטופל, איתור דפוסי התנהגות עקב כך ואופן חשיבתו של המטופל. 
  • אימון אישי – אימון אישי לחיים (קואצ'ינג) ניתן על ידי בעלי מקצוע שלרוב יש להם רקע נוסף מבעד לקורס אותו עברו. ההבדל המהותי בין פסיכולוג לבין קאוצ'ר הוא שקאוצ'ר במקום להסתכל על העבר מסתכל על העתיד. בניית התוכנית נעשית לאחר הכרת המתאמן וצורת חשיבתו ובהתאם לכך יעברו יחדיו שלב אחרי שלב להשגת המטרות. מבעד לשני אלו יש לנו גם ייעוץ אשר הם מסתכלים על כאן ועכשיו, לרוב בשיחה בודדת או מספר שיחות. אתם אלו שאמורים לבחור מבין השלושה מה הכי נכון למצב הנוכחי בו אתם נמצאים.
איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!