מאמן אישי מול פסיכולוג

מבוא:

כפסיכולוג רחובות של הסדנה אני נשאל לעיתים מה ההבדל בין מאמן אישי, פסיכולוג או פסיכותרפיסט.

במסע אל  צמיחה והתפתחות אישית, אנו נתקלים לעיתים קרובות בתחומים מקצועיים קרובים המתמחים בסיוע לאנשים בניווט דרכם, התמודדות עם האתגרים שלהם והשגת מטרותיהם. שני מומחים מבוקשים בתחום זה הם מאמנים אישיים ופסיכולוגים. בעוד ששני אנשי המקצוע שואפים לספק הדרכה ותמיכה, הם שונים באופן משמעותי בגישות, בכישורים ובתחומי המומחיות שלהם. מאמר זה נועד לשפוך אור על ההבחנות בין מאמנים אישיים לפסיכולוגים כדי לעזור לך להבין טוב יותר איזה דרך עשויה להתאים ביותר לצרכים הספציפיים שלך ומתי.למרות ההבדלים בין פסיכולוגים רחובות למאמנים ברחובות  ישנה כמובן גם חפיפה רבה בן התחומים וצורת התמיכה או הטיפול קשורים ישירות גם באישיותו הייחודית של המטפל או המאמן-כמו גם בציפיותיו ואישיותו של המטופל או הלקוח.

 

מאמנים אישיים: העצמת אנשים על מנת שיגיעו למלוא הפוטנציאל שלהם

מאמנים אישיים מתמקדים בעיקר בסיוע לאנשים בזיהוי והשגת מטרותיהם. הם משמשים שותפים למסע ההתפתחות האישי והמקצועי של הלקוח, ומעניקים תמיכה, מוטיבציה והכוונה לאורך כל הדרך. מאמנים משתמשים בכלים וטכניקות שונות כדי להעצים את הלקוחות שלהם להתגבר על מכשולים, לשפר את הביצועים שלהם ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם.

 

גישה ממוקדת מטרה: מאמנים אישיים עובדים בשיתוף פעולה עם הלקוחות כדי לקבוע יעדים ספציפיים, בין אם הם קשורים לקידום קריירה, מערכות יחסים, בריאות או צמיחה אישית. מאמנים מסייעים ליחידים ביצירת תוכניות הניתנות להשגה . מגדירים את הפעולות הנדרשות, יוצרים תהליך מדידה ומשוב ,ומספקים עידוד ותמיכה מתמשכת כדי להבטיח התקדמות.

 

אסטרטגיות ממוקדות פעולה: מאמנים מדגישים פעולה ומומנטום של התקדמות. הם עוזרים ללקוחות לזהות אמונות מגבילות, לפתח נקודות מבט חדשות וליצור אסטרטגיות להתגברות על אתגרים. באמצעות תשאול יעיל, הקשבה פעילה ומשוב תומך, מאמנים עוזרים ללקוחות שלהם להשיג בהירות מחשבתית והבנה ולנקוט את הצעדים הדרושים המקדמים אותם אל עבר התוצאות הרצויות שלהם.

 

פרספקטיבה הוליסטית: מאמנים אישיים נוקטים בגישה הוליסטית, מתוך הכרה בכך שהיבטים שונים בחייו של אדם קשורים זה בזה. הם חוקרים את הקשר בין ערכים אישיים, אמונות, מערכות יחסים ושאיפות קריירה כדי להקל על צמיחה והגשמה הוליסטית.

 

פסיכולוגים: מומחיות הבנה וטיפול בבריאות הנפש והעולם הרגשי

פסיכולוגים הם אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש בעלי הכשרה מתקדמת בהבנת התנהגות אנושית, רגשות ותהליכים נפשיים. הם מתמחים באבחון וטיפול בהפרעות פסיכולוגיות, מתן טיפול ועורכים ת מחקרים כדי לתרום להבנת ההתנהגות האנושית. ישנם זרמים פסיכולוגיים רבים השונים הן בתפיסתם את מטרות הטיפול והן בתפיסתם את מבנה הנפש האנושית.

 

מומחיות קלינית: לפסיכולוגים יש ידע והכשרה מיוחדים באבחון וטיפול במצבי בריאות הנפש. הם מיישמים טכניקות טיפוליות מבוססות מחקר כדי לטפל במגוון רחב של בעיות פסיכולוגיות ורגשיות. אלו  כוללות חרדה, דיכאון, טראומה, התמכרות  אבל גם תחומים כמו חוסר סיפוק בחיים, ריקנות או קשיים ביחסים בין אישיים.

 

הערכה וטיפול מעמיקים: פסיכולוגים עורכים הערכות מקיפות כדי לקבל הבנה מעמיקה של הרווחה הנפשית והרגשית של הפרט. בהתבסס על הממצאים שלהם, הם יוצרים תוכניות טיפול מותאמות אישית, לעתים קרובות תוך שימוש בשיטות טיפוליות שונות כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול פסיכודינמי או גישות מבוססות מיינדפולנס.

 

שילוב של מחקר ופרקטיקה: פסיכולוגים תורמים באופן פעיל להבנה המדעית של התנהגות אנושית ותהליכים נפשיים. הכשרתם כוללת שנים רבות של התמחות ובסיס חזק בשיטות מחקר. הכשרה זו מאפשרת להם לשלב את הממצאים המדעיים העדכניים ביותר בגישות הטיפוליות שלהם ולהבטיח טיפול מבוסס מחקר.

 

מי אנחנו

הסדנה" -חוגי אמנות וטיפול פסיכולוגי יצירתי, מאגדת הן מורים לאמנות בתחומים שונים, והן פסיכולוגים, פסיכיאטרים ופסיכותרפיסטים- המאמינים שיצירתיות היא מרכיב מרכזי בחיות ובבריאות הנפשית  אנו רואים ביצירתיות -במובנה הרחב והעמוק ביותר, את מרכזה של היכולת שלנו כבני אדם להתמודד עם המציאות- זו הפנימית וזו החיצונית.  "להיות אותנטי" -כותבת סימון דה בבואר-"פירושו להפוך ליצירתיים ולתבוע בעלות על מי שאנחנו, על האני שלנו, המעוצב באמצעות הבחירות שלנו.". אנו מציעים גם טיפולי נוירופידבק כדרך לעבוד ולתמוך בפלסטיות של המוח וכאפשרות לטיפול קצר מועד.  .

 

סיכום:

בעוד שהן מאמנים אישיים והן פסיכולוגים- מספקים תמיכה רבת ערך לצמיחה ולרווחה אישית, הם שונים במיקוד, בכישוריהם ובמתודולוגיות ושיטות העבודה שלהם. מאמנים אישיים מצטיינים בהדרכת אנשים בתנועה אל עבר השגת מטרותיהם, בשיפור הביצועים ובטיפוח מודעות עצמית, בעוד שפסיכולוגים מתמחים באבחון וטיפול במצבי בריאות נפשיים. חשוב לקחת בחשבון את הצרכים, הנסיבות והיעדים הספציפיים שלך בעת ההחלטה איזה איש מקצוע נדרש  לך. מציאת התמיכה המתאימה יכולה להעצים אותך, לעזור לך להתגבר על אתגרים, לאפשר לך למצות את הפוטנציאל שלך וליהנות מחיים מספקים ומשמעותיים.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!