שילוב מדיטציה בתהליך אימון אישי

מדיטציהאימון אישי הוא כידוע לכם תהליך בעל מאפיינים פסיכולוגים ובעל פן מעשי – על-כן הוא מאפשר ביצוע של שינוי מהיר יחסית בחיים.
לשם כך, המתאמן צריך להיות בעל מוכנות לשינוי הזה. עומס רגשי רב, תסכול מתמשך או סף ריכוז נמוך, מקשים מאד על התחלת האימון.

לעיתים מגיעים מתאמנים כשהם מתוחים מאד, מבולבלים, מעט מבוהלים, לעיתים הם מתחילים את התהליך ללא שמחת חיים, תשושים רגשית, אינם מצליחים להתחבר אל עצמם ואינם מצליחים לחשוב באופן ממוקד. בדיוק לשם כך, משלבים מאמנים אישיים מסויימים את המדיטציה בתהליך האימון.

שילוב מדיטציה בתהליך האימון האישי

מדיטציה הינה מצב מיוחד של הרפיה, היא מאפשרת הגעה לריכוז שהוא הבסיס לכל התפתחות רוחנית ולקשר עם האני הפנימי. מדיטציה היא אחת הדרכים המיוחדות אשר באמצעותן ניתן ליצור תשתית נפשית ומוחית בריאה אשר מתאימה להתחלה של מפגש האימון.

כוחה של המדיטציה טמון בכך שהיא מאפשרת הגעה למיקוד . אדם המתרגל התנהגות מדיטטיבית (מלשון מדיטציה) מסוגל בפרק זמן קצר, ולמרות "רעשים" רבים שיש בתוכו או מסביב לו, להגיע לבהירות מחשבתית.

אימון אישי בשילוב מדיטציה, מאפשר למתאמן להביא את מוחו לקצב גלים נמוך יותר, כזה המוכר לנו ממצבי שינה. המתאמן ער אך במצב תודעתי שיש בו קשר עם תת ההכרה.
אימון אישי הוא תהליך שמצליח בדיוק מהמקום הזה של דיוק ופוקוס ולכן חשוב מאד להיפטר מאותם רעשים, והפרעות שהמתאמן מגיע איתם.

מדיטציה מגבירה יכולת ריכוז שנחוצה כל-כך לאימון האישי ולכן היא לעיתים חלק בלתי נפרד מהתהליך. אדם שסף הריכוז שלו נמוך, שדעתו מוסחת מכל גירוי קטן שמסביב, חייב לתרגל, הגעה לפוקוס מחשבתי. ככל שמתאמן מגיע לדיוק גבוה יותר בהגדרת הרצונות שלו, כך הוא מצליח יותר באימון האישי.

כמו כל דבר בחיים, שום דבר לא מגיע בקלות. למעשה יש לתרגל שוב ושוב עקרונות של מדיטציה עד שיהפכו להתנהגות כמעט טבעית של האדם.

המאמן או המאמנת האישי/ת מתחילים את המפגש רק כאשר מצבו הנפשי של המתאמן מאוזן, כאשר הוא פנוי לקלוט לתוכו הבנות חדשות. המתאמן, בזכות השקט אליו הגיע באמצעות המדיטציה, מסוגל להתבונן בחייו ממקום נקי, חסר כעסים, אכזבות רגשיות ושלל "בולעי" אנרגיות למניהם.

האם כל תהליכי האימון האישי כוללים מדיטציה?

לגמרי לא. אין הכרח בהכנסת המדיטציה לתהליך האימון, זו רק עוד דרך ליצור איזון ו"נקיון".

אפשר להגיע לשקט נפשי והרגשת איזון גם בזכות אימון קוגניטיבי להשקפת עולם בריאה. אדם שפיתח במהלך האימון השקפת עולם בריאה, ושתרגל עם המאמן האישי שלו את יישום השקפת העולם החדשה, נהנה מיכולת להגיע לפוקוסמדיטציה ושקט נפשי מתוך "השכל" ולא מתוך הנפש, כפי שהמדיטציה עושה.

אימון אישי בהגדרתו הוא חזרה ותרגול של עיקרי הדברים שעל אדם לעשות על מנת להיות מסוגל לממש ולהגשים את מטרותיו ושאיפותיו. רק חזרה ותרגול יבטיחו לכם כי הכלים שקבלתם ייטמעו בהתנהגות האוטומאטית שלכם.

מספר המפגשים בתהליך ה-coaching משתנה מאדם לאדם, ותלוי בעיקר במצב התחלתי איתו הגיע. אנשים שמגיעים לאימון ממקום מעט חלש, מבולבל וחסר כוחות, רצוי שישקלו אימון אישי בשילוב מדיטציה. המדיטציה "תאוורר"  אותם, ותאפשר להם להתמקד ברצונות שלהם ולא במסיחי הדעת או הרעשים שיש בראשם ותביא להפחתת מתחים אותם הם נושאים עימם.

האם כל מאמן אישי משלב מדיטציה?

גם כאן התשובה היא שלא. ישנם מאמנים שיודעים לעשות שימוש בדמיון מודרך שהוא סוג של מדיטציה, ישנם מאמנים שהגיעו מתוך אוריינטציה רוחנית, והם בקיאים בהדרכת המדיטציה ומאמנים שעובדים בטכניקות אחרות נפלאות לא פחות. תמיד מומלץ להיפגש עם המאמן האישי לפגישת היכרות ולהתרשם מיכולותיו ומדרך טיפולו.

שיהיה בהצלחה!

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!