קואצ'ינג עסקי

קואצ'ינג עסקיקואצ'ינג עסקי

תפקידים ניהוליים דורשים מאיתנו להתמודד מול מצבים שאין לנו ניסיון בכך, אם מדובר על ניהול של עובדים, אם מדובר על דיבור מול קהל וכמובן ניהול פיננסי נכון. כל אלו כלים שצריך לרכוש, ואין דבר יותר טוב מניסיון. קואצ'ינג עסקי נועד בכדי לחבר את כל חלקי הפאזל לאחד, לכל אדם יש את היתרונות שלו. ברגע בו יש לנו את המטרה מול העיניים כל מה שנותר לנו הוא לכוון גבוה.

 

האם כדאי ללכת לקורס או באופן פרטני? 

קואצ'ינג עסקי יכול להיות בשני דרכים, האחת היא דרך סדנא אותו תעברו ותקבלו את הכלים הכללים של ניהול עסקי נכון ודיבור מול קהל. עם זאת, יש דרך שהיא יותר אישית, שם הקאוצ'ר מכיר אתכם יותר לעומק וגם את העסק שלכם. קואצ'ינג הוא כמו טיפול פסיכולוגי בו אתה מנסה להבין מה אתה עושה לא נכון או מה אתה לא עושה בכלל. אבל ברגע בו אתה רוצה להגיע להגשמה עצמית אתם צריך לא רק את המקום בו אתה יכול לפתוח את מה שיושב לך על הלב, אלא גם לקבל את הכלים המיוחדים שיש לקואצ'ר מקצועי להעניק לך. 

בדרך כלל כאשר אנו פונים לקורסים אנו נקבל הרצאות אשר יעשירו את הידע שלנו, נוכל לקבל ניסיון פרונטלי לדבר מול קהל, סימולציות, משחקי תפקידים שונים אשר יכולים לתרום לכם והכשרה תיאורטית. הבחירה בין קואצ'ינג פרטי ובין קורס ייעודי היא עניין של העדפה אישית, איפה יותר יהיה לכם נוח. הסוד הוא לדעת להטמיע את כל הכלים אותם אתם מקבלים באופן אורגני בעסק שלכם. 

במה זה תורם לעסק?

מלבד לכך שקואצ'ינג עסקי יכול לתרום לכם מבחינה ניהולית ולהרגיש יותר טוב במקום שלא תמיד טבעי לכם, קואצ'ינג גם תורם להתנהלות נכונה של העסק אשר משפיעה על גורמים רבים. התנהלות עסקית לא נכונה לא רק פוגעת בכם מבחינה פיננסית, אלא גם בחוסר התקשורת מול הצוות שלכם. כחלק מהלימוד נבין עד כמה יש חשיבות לקשר טוב עם הצוות שלכם, קשר אשר גם לו יש גבולות אבל גם מטפח את העובדים. עובד אשר מרוצה ממקום עבודתו תמיד יהיה יעיל יותר. 

כמו כן, ברגע בו אתם יודעים להתנהל נכון אתם מתרחבים באופן אוטומטי. תלמדו איך לפתח את הקשרים הנכונים עם האנשים הנכונים. בסופו של דבר עסק שרוצה להתפתח צריך לעבוד בשיתופי פעולה כאלה ואחרים, לחפש משקיעים, ליצור יעדים ארגוניים ולדעת להתמודד נכון במצב של משא ומתן. בדרך כלל קורס יתמשך על פני 130 שעות אקדמיות אשר בסופן תקבלו תעודת גמר.

 

יצירת חזון עסקי

הכלי החשוב ביותר שתקבלו הוא מציאת החזון העסקי שלכם. כל עסק אשר אין לו חזק הוא למעשה הולך בלי לדעת לאן. חזון מספק לנו את המטרה לשמה אנו קמים כל בוקר, מוציאים סכומי עתק על העסק שלנו ומתמודדים אינספור קשיים. התחלת הדרך תמיד קשה, אבל ברגע בו נרכוש את הכלים המתאימים לנו נקבל תוצאה חסרת מאמץ ויעילה פי 100 יותר. מציאת חזון עסקי אינה פשוטה, עליכם באמת לחפור פנימה בתוך עצמכם כדי למצוא את החזון האמיתי של העסק, המטרה שבגללה מלכתחילה החלטתם לפתוח את העסק. "אני רוצה לעשות כסף" היא גם מטרה, אבל בשביל לחפור עמוק יותר נרצה לדעת למה אתם רוצים לעשות יותר כסף. ואז נגיע לתשובה מסוימת, לדוגמה: "כדי לרכוש נכס", ואז נחפור עוד פעם פנימה עד שנגיע למטרה ספציפית ומדויקת שאולי אתם בכלל לא מכירים אותה, ממש טיפול פסיכולוגי. 

 

הצבת מטרות ברורות

כחלק מהתהליך של זיהוי החזון, עלינו להיות ספציפיים גם בהצבת המטרות שלנו. המטרות צריכות לגעת באפיון העסק, ומה יכול לתרום לי בתור בעל עסק לשפר את המצב העכשווי. עלינו לשאול את עצמנו איך אנחנו משיגים את המטרה, וכאן הקואצ'ר נכנס לתמונה. המטרה של אותו בעל מקצוע היא למצוא את המקום בו אנו עלולים ללכת לאיבוד, או לחזק אותנו במקומות בהם אנו משגשגים. היתרון של מאמן או קואצ'ר היא שיש לו ראייה מרחבית וניטרלית בניגוד אלינו. יש מצבים בהם אנו נקבל חיזוקים וישנם גם מצבים בהם אנו נצטרך לדעת להתמודד מול ביקורת נוקשה. 

גם לאחר שהצבנו לעצמנו מטרות, אין זה אומר שהמסלול יהיה פשוט. לא מדובר על תהליך שנוכל לסיים ביום. תחשבו על זה בעצמכם, מה המטרה שבגללה בחרתם בליווי מקצועי? כנראה שבשורש שלכם אתם צריכים ליצור שינוי, ושינוי אינו נוצר ביום אחד. המטרה היא שנדע לנהל את הזמן שלנו נכון, נדע לנהל את הרגשות שלנו נכון ורק כך נוכל ליצור את השילוב שיהפוך אותנו למנהלים אפקטיביים ומצליחים.

מנהיגות עסקית זה המפתח

בעזרת מנהיגות עסקית לא רק נפתח את העסק, אלא גם נצליח להשפיע על אנשים אחרים. המטרה שלנו היא לגייס את כל המשאבים שיש לנו להצלחת העסק, גם אם זה אומר לגייס אנשים נוספים לדרך. אומרים שכושר מנהיגות הוא דבר מולד, אנו טוענים אחרת מתוך ניסיון שצברנו עם השנים. הבעיה היא לא למצוא את כושר המנהיגות בנו אלא את הכוח רצון וההתמדה. ברגע בו אנו מקבלים את כל הכלים להצלחת העסק ממאמן עסקי, כל מה שנותר תלוי בנו. אם אתם רוצים להתקדם ולנהל את העסק בצורה יעילה וחכמה עליכם לגייס את כל הכוח שלכם לעבר החזון של העסק, ולכן הוא כל כך חשוב. וכן, יהיו רגעים מפחידים, יהיו רגעים בהם אנו נצפה כישלונות, אבל עדיין לא פגשנו אדם מצליח שלא חווה כישלונות. עם כל הקלישאה שבדבר, כישלון הוא חלק מהדרך.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!