פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגוןעל תוכנית פיתוח מנהלים בארגון כבר שמעתם? חברות וארגונים שונים עובדים עם היררכיית דרגים מאוד ברורה. לכל דרגה בהיררכיה את המטרה שלה ואת מי שמנהל אותה. המטרה של פיתוח מנהלים בארגון הוא להפוך את הארגון ליותר רווחי בסופו של דבר. הרווחיות בא לידי ביטוי בכך שעובדי החברה עובדים באופן יעיל יותר, וכדי שדבר כזה יקרה אין מנוס מניהול נכון. 

 

מה זה ניהול?

ניהול הוא מקצוע בפני עצמו, יש מנהלים שנולדים עם אופי ניהולי טבעי ויש כאלו שיצטרכו לעבוד קשה בשביל לרכוש כלי ניהול שיאפשרו להם להחזיק כמות עובדים שעובדים באופן יעיל. למען האמת, רוב המנהלים רוכשים את הכישורים שלהם באמצעות מיומנויות שונות הלמדות תחת הכשרות – כמו תוכנית פיתוח מנהלים בארגון, NLP, אימון עסקי וכד'. ניהול הוא כמו ניצוח, על המנהל להיות מודע לכל מחלקה ולכל עובד, לדעת איך לכפות את כלי נגינה שלא עובד, לא נמצא ולהכיר את כל העבודות במקרה שנדרשת החלפה. הדוגמה הפשוטה ביותר היא מסעדה, יש לנו מלצר, ברמן וטבח. במקרה בו חסר לנו אחד מהעובדים (זה לא אמור לקרות, אבל נניח) על המנהל לתפוס את מקומו כאשר הוא מוכשר לעבודה באופן מלא שלא פוגע בחוויית השירות של הלקוח. 

מבעד לידע הכללי שחייב להיות למנהל, הוא חייב גם לדעת לנהל. ניהול הוא לא דבר פשוט, זה לא מספיק שהעובדים "מצייתים" לכם. ניהול נכון הוא ניהול בו עובדי החברה שמחים להגיע למקום, ניהול הכולל גיבוש ונכונות של העובדים לפנות למנהל ללא חשש מביקורת, קיום שיחות אישיות ועוד. יש סגנונות שונים של ניהול וחייב להכיר את כולם. במהלך תוכנית פיתוח מנהלים בארגון אתם למדים גם איך לנהל את הארגון בצורה נכונה ויעילה יותר, וכמו כן גם התמודדות עם משברים, יישוב סכסוכים, טכניקות ניהוליות וכן הלאה. המטרה היא שתוך כדי התוכנית יתחיל המנהל ליישם את הנלמד ובסופה יידע להתגבר על כל משימה מורכבת בארגון. 

פיתוח מנהלים בארגון בהתאם לדרגים השונים

כפי שפתחנו בהתחלה, קיימים דרגים שונים בארגון והיחס חייב להיות בהתאם בכל תוכנית פיתוח מנהלים בארגון. לכן, תוכניות רבות הן אישיות והן בין מאמן למנהל. הסיבה לכך שאנחנו כל כך שמים דגש על אימון אישי היא מהסיבה הפשוטה, לכל מנהל את האישיות שלו ואת הדברים שחוסמים אותו מלהצליח. גם אם המנהל עצמו מפיק עבודה מעולה, תמיד יש מקום לשפר וזה הדגש אותו מקבלים בתוכנית. התאמת התוכנית בהתאם לדרג המנהלי ובהתאם לגודל הארגון היא קריטית, מנהל בארגון ענק לא יכול לקבל תוכנית של חברת סטארט-אפ צעירה ולהפך.

  • צוות קטן – תוכנית מנהלים בצוות קטן תיתן יותר יחס ליחסי אנוש, ניהול זמן וניהול משימות. הסיבה לכך היא שיש קשר ישיר בין המנהל לכל עובדי הארגון כאשר מדובר על צוות קטן ולכן, הדגש הוא על היחס הבין-אישי. 
  • צוות בינוני – ניהול צוות בינוני מחייב את המנהל בשני דברים עיקריים, האחד הוא היחס בין הדרגים שמעליו וכיצד לעמוד מולם, הדבר השני הוא ניהול הדרגים הנמוכים ממנו בארגון, איך להסמיך מנהלים צעירים בארגון וכיצד לעזור להם להיקלט בחלקה שלהם בארגון. 
  • צוות גדול – התוכנית המיועדת לצוותים גדולים היא תוכנית פיתוח מנהלים בארגון עבור מנהלים בכירים. הדגש הוא על החזון העסקי והאישי של המנהל – שם טמונה ההצלחה בארגון. על פי החזון של המנהל נבנה תוכנית עסקית אסטרטגית לשיפור וייעול ארגוני, מתן דוחות מבעלי המניות, ניהול דיונים בחברה, הפקת רווחים, צמצום הוצאות בצורה נכונה וגיבוש עובדי החברה. 

 

פיתוח מנהלים בארגון בהתאם לדרגים השוניםשחיקה ועייפות – מתי יש צורך בפיתוח מנהלים?

מנהלים רבים בארגון נוטים לחוות תקופות שאינן פשוטות בכלל, בעיקר מנהלים בכירים. השחיקה והעבודה יכולים לגרום לעובד להיות פחות יעיל ופחות מאושר לבוא לעבודה. עד כמה שזאת נשמעת קלישאה, עובד לא שמח הוא עובד לא יעיל ולא משנה מהי הדרגה שלו בחברה. המטרה שלנו בתור בעלי העסק הוא לדאוג לכך שהמנהלים הבכירים יהוו דוגמא בעסק וירימו את העסק מהמקום בו הוא נמצא כל פעם עוד קצת, המטרה היא לסיים את השנה במגמה חיובית פעם אחר פעם. תוכנית פיתוח מנהלים בארגון היא לא פתרון לשחיקה, המטרה היא לשלוח את המנהלים עוד טרם הגעתם לשחיקה. תוכנית פיתוח מנהלים בארגון מעניקה למנהל את הכלי החשוב ביותר והוא מציאת החזון העסקי, כאשר יש מטרה העבודה היא הרבה יותר מספקת ומאתגרת. 

כמו כן, במהלך התוכנית המנהל לומד איך להימנע משחיקה, איך להוריד מעליו את העול ולתת את המושכות לעובדי החברה ללא חשש – המנהל חייב לסמוך על העובדים שלו ורק ככה הוא יימנע משחיקה ואפקטיביות הארגון תצמח. בנוסף לכל אלו, במהלך התוכנית נלמד להכיר את הסביבה שלנו, את הסביבה התומכת וזאת שגם פחות תומכת, נדע אילו ביקורות נכון לקבל ולאילו אין צורך להתייחס. והדבר החשוב ביותר, נדע מתי נגמרת העבודה. מה זה אומר? מנהלים רבים לוקחים איתם את העובדה הביתה, זאת לא המטרה העסקית שלכם. המטרה שלכם היא להבדיל בין הבית לעבודה, לדעת מתי זה זמן משפחה ומתי זה זמן עבודה. התעקשות על הבידול היא קריטית למניעת שחיקה מצידו של העובד וכמובן, לא לפגוע בחיי המשפחה שהם חשובים אפילו מעט יותר מהעבודה.  

יש למנהל שתי בחירות, האחת היא להירשם באופן עצמאי לתוכנית פיתוח מנהלים בארגון כדי לקדם את עצמו מבחינה עסקית ולרכוש כלים שלא יקבל במקום אחר. האפשרות השנייה היא שהעסק עצמו שולח מנהלים לתוכנית פיתוח כדי לפתח את הארגון ובנוסף, כדי להראות אכפתיות להכשרתו של המנהל. 

בארגון יש היררכיה מסוימת, כאשר בדרך כלל המנהלים נמצאים בחלקה העליון. לא תמיד המנהל יהיה הכי גבוה בהיררכיה שכן יכולים להיות מעליו משקיעים, מנכ"לים, בעלי מניות ועוד. אך, למנהל יש אחריות רבה ותפקיד קריטי מאחר שהוא זה שמנהל את העסק ונוכח בו, הוא יודע מה מצב העסק, מעניק שירות ללקוחות, פותר בעיות ומנהל את העובדים. פיתוח מנהלים בארגון הוא תהליך חשוב שכדאי לקחת בחשבון. 

 

פיתוח מנהלים בארגון- מה זה אומר?

פיתוח מנהלים הוא תהליך חשוב מאוד שמעצים את המנהל ומאתר את נקודות החוזקה והתורפה שלו. התהליך של פיתוח מנהלים ייקבע בהתאם לחזון המנהל וחזון הארגון עצמו. מדובר למעשה על תהליך שכולל מספר שלבים חשובים בהם יעמיקו את הידע המקצועי והניהולי של המנהל. 

אחד הכלים החשובים ביותר בפיתוח מנהלים הוא יחסי אנוש. יחסי אנוש בעסק- בין הלקוח למנהל, בין המנהל לעובד ובין העובד ללקוח- יוצרים שרשרת קריטית מאוד שחשוב מאוד לבצע אותה כהלכה וזאת ניתן לחידוד עם פיתוח מנהלים. 

מלבד ליחסי אנוש, בפיתוח מנהלים לומדים להגביר את האפקטיביות בארגון. בין אם אתם מנהלי ארגון יחידים (מנכ"לים) ובין אם אתם שכירים, המטרה היא להפוך את העסק לאפקטיבי יותר. ללא יישום המטרה הזאת, יש צורך בבחירת מנהל שיענה על ההגדרות או שהעסק יקרוס. 

 

פיתוח מנהלים בארגון- מטרות ודגשים

לפיתוח מנהלים בארגון יש מספר מטרות ודגשים חשובים מאוד-

  • ניהול זמן- אחד הדברים החשובים ביותר שיקבעו האם העסק יצליח או לא הוא ניהול זמן נכון. בלי ניהול זמן נכון העסק עלול להיפגע באופן משמעותי. בתוכנית פיתוח מנהלים תקבלו כלים לניהול זמן משמעותי וכיצד לעשות זאת באופן מושכל שלא פוגע בעובדים או במנהל. 
  • יחסי עובדי מעביד- בעסק יש דרגים שונים. חשוב מאוד לשמור על תקשורת ועל יחסים טובים בין הדרגים השנים. התקשורת היא זאת שתקבע את רמת האושר של העובדים וכך את היעילות שלהם. יחסי עובדי מעביד הם יחסים עדינים מאוד שצריכים להישמר תקינים. העובד צריך להרגיש בנוח לדבר עם המנהל ועם זאת לכבד אותו. כמו כן, חשוב מאוד לנהל שיחות אישיות עם העובדים על מנת לשמר עובדים ולייעל את העסק. 
  • בניית ארגז כלים יישומי- במהלך תוכנית פיתוח מנהלים בכירים, המנהלים ירכשו כלים להמשך העבודה בארגון. המנהלים יבנו ארגז כלים פרקטי שישמש את המנהל ויעזור לו להמציא את עצמו מחדש.
  • הכרת טכניקות ניהוליות- בתוכנית פיתוח מנהלים בכירים, המנהלים ילמדו דברים חשובים ויכירו טכניקות ניהוליות שונות. גם מנהלים בכירים צריכים ללמוד ולהשתפר ובמהלך התוכנית המנהלים ירכשו כלים וטכניקות יעילות חדשות. הטכניקות הניהוליות שיילמדו במסגרת התוכנית יהיו טכניקות שכבר הוכיחו את עצמן, ותיאוריות ומודלים מתקדמים במגוון רחב של תחומים. 
  • משוב- פעמים רבות, מנהלים רבים חוטאים בקבלת ביקורת ומשוב. לא כל מנהל מצליח לקבל ביקורת וללמוד ממנה. בפיתוח מנהלים, לומדים כיתד להתנהל מול ביקורת, כיצד לא לתת ללחץ או לפגיעה לנהל אותנו, כיצד להפוך חיסרון ליתרון וכיצד לעבוד בשיתוף פעולה. 

 

פיתוח מנהלים בארגון- החשיבות של פיתוח מנהיגות

המנהל של הארגון הוא למעשה המנהיג בארגון. חשוב לדעת להיות מנהיג ולעשות זאת בצורה חכמה שלא גורמת לעובדים שלכם לפחד מכם. עובדים שמרגישים בנוח עם המנהל ירגישו בנוח בעבודה ויעבדו ביעילות רבה יותר. העובדים הם למעשה חומר הגלם הקריטי ביותר לעסק ולכן חשוב לדעת כיצד להתנהל איתם ומולם בצורה נכונה. לשם כך , בתוכנית פיתוח מנהלים בארגון, תקבלו כלים ניהוליים שונים הכוללים אופי של מנהיג, כיצד לדבר עם עובדים בצורה נכונה, כיצד להניע לפעולה, כיצד לשמור על היררכיה ברורה אך לא נוקשה ועוד. 

 

פיתוח מנהלים בארגון- מה החשיבות?

כל ארגון גדול מחזיק לא מעט מנהלים. אלה יכולים להיות מנהלי מחלקה או מנהלי משרד, אשר לכל אחד מהם אחריות אחרת ושונה. בתור בעלי עסק, המטרה היא לגרום לעסק לתפקד בצורה הטובה ביותר תוך מינימום מעורבות, וצמיחת העסק בקצב של פחות מהמגמה החיובית שנה לפני כן. 

בסופו של דבר, העסק נקבע על פי התוצאות שלו, והן נקבעות על פי ניהול ועל פי עובדי החברה. לכן, על מנת לשמור על ניהול אפקטיבי ועל דרג ניהולי מוכשר שיודע להתקדם ולקדם את העסק, ניתן לעבור תהליך של פיתוח מנהלים בארגון. 

בנוסף, כאשר שולחים מנהלים לתוכנית פיתוח מנהלים בארגון, הדבר מראה שאכפת לכם מהעובד. תוכנית פיתוח מנהלים בארגון מעניקה ידע רחב ומתמקדת במגוון דברים חשובים, לא רק עבור הארגון שלכם אלא בכלל. המנהלים מקבלים כלים ניהוליים חשובים מאוד. 

בזכות פיתוח מנהלים בארגון תוכלו לראות שיפור מגמה ביחסי האנוש בחברה, באפקטיביות העובדים, הפחתה בכמות התלונות, הפחתה בכמות הפיטורים ועוד. בזכות פיתוח מנהלים בארגון גם המנהלים וגם הדרגים הנוספים יוכלו להנות משיפור התנאים. 

 

פיתוח מנהלים בארגון- מנהלים בכירים

קיימות גם תוכניות פיתוח מנהלים בכירים שמיועדות למנהלים ותיקים בעלי ניסיון רב שכבר נהיו שחוקים. תוכנית פיתוח מנהלים בארגון עבור מנהלים בכירים היא תוכנית שמועברת על ידי מנהלים בכירים, יועצים ארגוניים ואנשי מקצוע עם ניסיון רחב בתחום פיתוח מנהלים בכירים.

במסגרת תוכנית פיתוח מנהלים בכירים בארגון עוברים על נושאים רבים אשר חלקם קשורים לניהול עסק כללי בארגון וחלקם נוגעים לניהול עסק בארגון הספציפי בו המנהל נמצא. בשלב הראשון, המנהל והמאמן יפגשו לפגישת היכרות בה יכירו אישית ועסקים. 

בתוכנית פיתוח מנהלים בכירים בארגון נלמד על ניהול פיננסי ודוחות כספיים, נלמד על בניית אסטרטגיה עסקית, נלמד על פיתוח מנהיגות, על שיווק ועל פסיכולוגיה חיובית. בנוסף לתחומים אלה, בתוכנית פיתוח מנהלים בכירים נלמד נושאים הקשורים לניהול משא ומתן, ניהול תפעול בכיר, פסיכולוגיה חיובית, עסקים משפחתיים, משאבי אנוש ועוד. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!