אימון רגשי לילדים

אימון רגשי לילדיםאימון רגשי לילדים הוא תהליך אשר תפס תאוצה בשני העשורים האחרונים. בעבר היה פחות נהוג לשתף ולהסתכל מנקודה יותר פסיכולוגית על נקודת המבט של הילד. ילדים רבים חווים קשיים ביומיום, בדיוק כמו מבוגרים אך אינם יודעים לשים את הדגש על מה מפריע להם. אימון רגשי לילדים הוא כלי התומך בשיפור כישורים חברתיים, ביטחון עצמי והקניית תחושת מסוגלות. הסיטואציות המורכבות אותן הילד עובר נמצאות בכל מקום, בבית, בגן שעשועים ובבית ספר. 

 

למה אימון אישי לילדים חשוב?

אומרים שהאופי שלנו נבנה כבר בגיל צעיר וקשה מאוד לשנות אותו בגיל מבוגר. הילדות שלנו היא גורם משפיע על איך נחווה את העתיד שלנו. בתור הורים לילדים ובעידן הכל כך חשוף היום לילד קל מאוד להיות פגיע. החשיבות של אימון אישי לילדים הוא בשביל לחזק את הביטחון העצמי של הילד ולהעניק לו את הכלים להכיר את כל החוזקות שלו שילוו אותו בהמשך חייו כאדם בוגר. ביטחון עצמי אינו דבר מולד ויש להבדיל בין ביטחון עצמי ליהירות או אובר ביטחון עצמי. המטרה שלנו באימון אישי היא לסגל לילד את המיומנות הנדרשת בשלב בו הוא נמצא בחיים, להעלות את הערך שלו כלפי עצמו.

בתור הורים אנחנו יכולים להיות גורם משפיע למה שהילד חווה ואנחנו כלל לא מודעים לכך. במהלך אימון אישי לילדים גם ההורה מקבל דגשים הקשורים בחינוך וטיפול, הרי הוא זה שמבלה את רוב הזמן עם הילד. ההתמקדות באימון הוא באינטראקציות בין אישיות ויחסי גומלין בתהליכים כאלה ואחרים בחיים. בתור הורים אנחנו גם צריכים לשים לב להתנהלות של הילד בבית הספר לעומת ההתנהלות בבית. ילדים רבים מתנהגים בפערים עצומים בין שני המקומות, ילדים יחושו הרבה יותר ביטחון בבית ואילו בבית הספר יחושו חוסר ביטחון עצום אשר יפריע להם לנהל אינטראקציות והערכה עצמית שלהם תרד. הילדים לצערנו לרוב לא משתפים את מה שהם מרגישים, הם מדחיקים ופועלים על פי דחפים מסוימים במהלך היום (שיכולים להצביע על מצוקה גדולה).

במה אימון רגשי לילדים תורם?

כפי שציינו, אימון רגשי לילדים מעצים את הביטחון העצמי של הילד וגורם לו להכיר את האני הפנימי שלו בצורה אמיתית יותר. אימון רגשי מגביר את האינטליגנציה הרגשי של הילד ובכך מנבאת הצלחה. ויסות עצמי רגשי יכול לאפשר לילד לנהל את החוויות שלו ולבטא אותן בצורה נכונה וכנה. במהלך אימון רגשי לילדים הילד משפר את היכולת שלו לוויסות עצמי רגשי. בעידן בו אנחנו חיים האימון הרגשי הוא קלף מאוד חשוב, גם בגלל החשיפה לעידן הטכנולוגי בו הכל גלוי וידוע וניתן לחרוץ גורלות באמצעות מקלדת. מבעד לכך, בישראל אנחנו רואים לא מעט חרדות וקשיים הנובעים עקב מלחמות שחוזרות בכל פעם, שיגורי טילים, אזעקות וחדשות בקולי קולות בשעות הלילה. 

אימון רגשי לילדים תורם גם לעתיד שלהם ולהחלטות שהם מבצעים בתור בוגרים כמו התמודדות מול פיתויים, פחות פחדים, יצירתיות, בריאות (נפש בריאה בגוף בריא), מערכות יחסים, מציאת דרך בחיים, עצמאות, אחריות על מעשים שביצעו וכן הלאה.

קראו עוד: אימון אישי לחיים

איך עובד תהליך אימון רגשי לילדיםאיך עובד תהליך אימון רגשי לילדים?

כדי להתחיל באימון תחילה יש לקיים שיחה עם ההורים, השיחה יכולה להיות פרונטלית או שיחה טלפונית. המטרה של השיחה היא להגיע להכרות עם הילד מנקודה חיצונית, להבין את המצב המשפחתי, על ההורה יהיה לתאר קשיים כלשהם שחווה הילד וכמו כן, תיאום ציפיות מהתהליך. לאחר שיש התאמה בין הציפיות יהיה ניתן להתחיל בתהליך. התהליך מתבצע בתוך קליניקה ייעודית לאימונים רגשיים לילדים בליווי ההורה. המפגש הראשון יהיה עם חששות מצד הילד וזה מובן, אך כישוריו של המאמן מקנים לו את היכולת למשוך את הילד אליו ולגרום לו להיפתח. הפגישה הראשונה היא רק היכרות ושבירת הקרח, לשמוע את הצד של הילד בתוך כל התהליך הזה.

מספר האימונים הנדרשים לרוב ינוע בין 10 ל-15 מפגשים שבועיים קבועים. חשוב לשמור על אימונים קבועים כדי לשמור על רצף למידה. גם מחוץ לאימונים הילד צריך להתמודד עם מה שתרגל והתפקיד של ההורה חשוב כאן, על ההורה לתמוך וללוות את הילד בשעות מחוץ למפגשים, לברר איך היה לו בלימודים ולדעת על מה נכון ליידע את המאמן. בסוף התהליך הכלי הכי חשוב שהילד יכול ללמוד הוא לאהוב את עצמו כמו שהוא, ללא שיפוטיות עצמית שהיא מרכיב הרסני במיוחד בחייו של ילד צעיר. ניתן יהיה לראות הבדלים בין כל מפגש, איך הילד "משנה את עורו" לאט לאט, מגלה דפוסי חיים חדשים ולומד מהדברים שגרמו לו לצער ולחצים.

למה חשוב להתחיל בגיל צעיר?

אימון רגשי לילדים הוא תהליך שבעינינו כל ילד צריך לעבור, הרי כולנו מתבגרים ומגלים דברים שגורמים מאיתנו לא לממש את הפוטנציאל שנמצא בנו. הרבה מבוגרים מרגישים תקועים בחיים שלהם, מרגישים שיש משקעים מן העבר שגורמים להם להתנהג בצורה לא רצויה. השוני בין אימון רגשי לילדים ובין אימון רגשי למבוגרים שונה בשני דברים, אחד הוא התהליך עצמו. לילד יהיה הרבה יותר קל לשנות הרגלים שלא טמועים בו שנים מאשר אדם מבוגר שחי בצורה מסוימת מילדות. דבר שני, כאשר הילד גדל לתוך מציאות "מתוקנת" יותר, יהיה לו קל להתמיד, להתמודד מול סיטואציות שאחרים לא יצליחו לעמוד בהם ולהקנות לעצמו הרגלים שיובילו אותו להצלחה. עלות אימון רגשי משתנה בהתאם לתוכנית בה אתם בוחרים, המחירים בדרך כלל נעים בין 120 ש"ח ועד כ-280 ש"ח לאימון. השוני במחיר הוא בהתאם למוניטין של המאמן, אורך האימון, מספר אימונים כולל ובהתאם למורכבות המקרה. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!