לימודי קואוצ'ינג לילדים

לימודי קואוצ'ינג לילדיםלימודי קואוצ'ינג לילדים יכולים לשנות חיים. פעמים רבות ההורים לא שמים לב למצוקה בה הילדים נמצאים ומאמינים כי זו רק תקופה קשה שתחלוף. ילדים  חשופים לדברים רבים, החל מהציונים שיכולים להשפיע על הערך העצמי שלהם, המצב החברתי בו הם שרויים וכיום בנוסף לכך הרשתות החברתיות שלא עוזרות לכך. לימודי קואוצ'ינג עוזרים להם להעלות את הדימוי העצמאי שלהם ולטפל בבעיות שהם מתמודדים איתן. על לימודי קואוצ'ינג לילדים נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם לימודי קואוצ'ינג לילדים?

לימודי קואוצ'ינג לילדים הם טיפולים שמסייעים לילדים להעלות את הערך העצמי שלהם. ילדים רבים חווים מחשבות טורדניות שונות שמשפיעות על אורח החיים שלהם. מחשבות אלה יוצרות סביב הילד מגננות ושכבות הגנה שמלוות אותו בהמשך החיים שלו. לימודי קואוצ'ינג לילדים עוזרים להם לשחרר את דפוסי המחשבה שהשליליים שהתקבעו להם וללמד את הילד להעריך את עצמו ולאהוב את עצמו. 

כחלק מהכלים שיקבל הילד במסגרת לימודי קואוצ'ינג הוא ילמד כיצד לשחרר רגשות, לשנות נקודת מבט, להסיר מחשבות טורדניות, להבין כיצד לשלוט בפחדים ובחרדות וללמוד כיצד לשלוט במחשבות שלו. 

לימודי לילדים נעשים בדרך כלל עם מעורבות של ההורה. ההורה הוא זה שעוזר להצלחת הטיפול. לפני הטיפול תתבצע שיחת ייעוץ בה המטפל יבין את מצבו של הילד וכיצד הוא יוכל לעזור לו ולהתאים לו את הטיפול הנכון לו ביותר. יש לקחת בחשבון כי להצלחת הטיפול הילד הוא זה שצריך להכתיב את דרך הפעולה. הילד צריך להרגיש בנוח עם המטפל ולשתף פעולה עם הטיפול. בלי שיתוף פעולה והתמסרות של הילד לתהליך, לימודי קואוצ'ינג לא באמת יעזרו. 

לימודי קואוצ'ינג לילדים לטיפול בהערכה עצמית

הערכה עצמית של ילדים יכולה להיפגע בקלות כתוצאה מציון נמוך במבחן או ממפגש חברתי לא טוב. ההערכה העצמית מושפעת מאוד ממה שקורה סביב הילד. פעמים רבות האופן שבו הילד ירגיש כלפי עצמו יהיה תלוי במה שקרה לו במהלך היום. עם זאת יש לקחת בחשבון שלעתים ההערכה העצמית של הילד תהיה מושפעת ממה שקורה בתוכו- מי הוא בפנים, מה הוא חושב על עצמו ועוד. כאשר הילדים מפתחים חוסן עצמי ההערכה העצמית שלהם יכולה להישאר יציבה וחזקה. בלימודי קואוצ'ינג לילדים נעזור לילד לפתח חוסן עצמי. 

 

במה תורמים לימודי קואוצ'ינג לילדים?

לימודי קואוצ'ינג לילדים יכולים לסייע במגוון תחומים שונים- 

  • חרדות- ילדים רבים סובלים מחרדות. הורים רבים מנסים להבין, למה ילדים בגילאים צעירים כל כך חווים חרדות. יש להבין כי ילדים הם בעלי דמיון רחב ודברים שהם חווים יכולים להוביל לחרדות שונות. החרדות יכולות לבוא לידי ביטוי בשינוי התנהגותי, ב"תופעות לוואי" ועוד. 
  • דימוי עצמי נמוך- כפי שציינו קודם, הדימוי העצמי של הילד יכול להיות מושפע מהדברים שהוא חווה במהלך היום. ילדים רבים חווים דימוי עצמי נמוך בסיטואציות חברתיות ואילו בבית זה המקום הבטוח שלהם. בתור הורים חשוב מאוד להתייעץ עם המורים, לראות האם יש שינוי התנהגותי בולט בין הבית לבית הספר ולדבר עם הילד שלכם.
  • תופעות לוואי- ילדים רבים מתמודדים עם קשיים וחווים "תופעות לוואי". תופעות הלוואי יכולות לבוא לידי ביטוי בהתקפי זעם, בדימוי עצמי נמוך, בנטייה לדיכאון, הרגשה של חוסר מסוגלות ואף בדרכים פיזיות כמו חיטוטי עור, הרטבות לילה ועוד. במצב שהילד שלכם חווה תופעות לוואי חשוב מאוד לתת לו טיפול מתאים. 

בסיטואציות שציינו, ילדים חווים משברים עצומים. המטרה היא לנסות לפתור את הבעיות של הילד ככל שהוא צעיר יותר. בגילאים צעירים ילדים יותר פתוחים לשינוי והם עדיין לא קיבעו את ההתנהגות שלהם. לכן, במידה שתשימו לב לשינויים שהילד חווה בגיל צעיר יותר כך הסיכוי שהטיפול יעזור יהיה גבוה יותר. 

 

טיפול NLP או טיפול CBT

טיפולי NLP וטיפולי CBT הם טיפולים נפוצים מאוד בעולם של היום. אך מהם אומרים?

בקצרה, טיפולי CBT הם טיפולים שעובד דרך המודע וטיפולי NLP עובדים דרך התת-מודע. גם ילדים וגם מבוגרים מנוהלים על ידי המודע והתת מודע. 

בעוד שתת המודע אינו מבין היגיון, המודע מבין היגיון. המודע הוא למעשה המוביל המרכזי לחרדות אותן חווים, במיוחד אם אין לנו את הכלים הנכונים הדרושים להתמודד איתן.

מהו טיפול NLP?

טיפול NLP לילדים (תכנות לשוני עצבי) הוא שיטה שמאפשרת לנו ליצור מחדש תבניות מחשבה בתת מודע. המטרה של טיפול NLP היא להכיר את אופן החשיבה של המטופל, להכיר את השפה שלו ואמצעי תקשורת אחרים בהם הוא משתמש ביומיום. על ידי טיפול NLP ניתן לשנות את דפוס המחשבה של המטופל ואת ההתנהגויות שמונעות ממנו להשיג מטרות בחיים.

מהו טיפול CBT?

טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) מתמקד בזיהוי דפוסים הגורמים למצוקה או פגיעה תפקודית וברכישת אסטרטגיות לנטרולם בתוך זמן קצר. המטרה של טיפול CBT היא לראות את החיים באורח שונה, להבין את המציאות בצורה חיובית מאשר שלילית. 

שתי השיטות הן שיטות טובות שיכולות לסייע באופן משמעותי לשפר את חייו של המטופל. בלימודי קואוצ'ינג לילדים ניתן לשלב שיטות טיפול שונות שיכולות לסייע לו בהתמודדות עם הקשיים שחווה. בשיחת הייעוץ ובהתאם לקשיים מהם סובל, יהיה ניתן להתאים לילד את שיטת הטיפול המתאימה לו ביותר. 

כמה עולים לימודי קואוצ'ינג לילדים?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר שהמחיר של לימודי קואוצ'ינג לילדים משתנה בהתאם למספר הטיפולים ובהתאם למקום בו אתם מקבלים את הטיפול. כיום ניתן לקבל לימודי קואוצ'ינג לילדים במגוון רחב של מקומות עם מאמנים שונים אשר לכל אחד מהם יש את הדרך המאפיינת אותו. המחירים נעים בין 120 ש"ח לטיפול ועד כ-300 ש"ח. לעיתים נוכל לראות גם מחירים גבוהים יותר שמגיעים אף ל-400 ש"ח. ההמלצה שלנו היא לבחור במטפל מקצועי שיש בינו ובין הילד כימיה. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!