מה ההבדל בין אימון זוגי לטיפול זוגי?

עד לפני כמה שנים, טיפול לא היה משהו שמדברים עליו עם אחרים. המודעות לחשיבות הגדולה כל כך שיש לטיפול זוגי, לאימון אישי, לא הייתה נחלת הכלל, וודאי לא בסדר הגודל אליו אנחנו מתוודעים היום. זה כבר לא סוד ולא משהו שצריך להסתיר אותו, החיים הם עסק לא פשוט, מאתגר ולעיתים, אפילו מתיש. בעידן מורכב, עמוס במידע שמגיע אליו מהטלפונים הניידים, המחשבים והטאבלטים. כאשר עלינו לעבוד שעות ארוכות יותר ויותר כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים שהחיים מציבים בפנינו, אין כמעט מי שלא צריך עזרה מקצועית באופן כזה או אחר.

להשקיע בזוגיות זה הדבר הכי חשוב

כאשר אנחנו מדברים על עולם הזוגיות, האתגרים שמלווים כמעט כל אחד באופן אישי, הופכים דרמטיים אפילו יותר. החיים הזוגיים משתנים לאורך השנים. הזוג הצעיר שאהב לטייל ולבלות, צריך עכשיו להתמודד עם הניסיון לקיים משפחה מתפקדת, לגדל ילדים, להיות עובדים חרוצים וטובים, כך שלזוגיות, לחיבור החשוב כל כך, של שניכם האחד לשני, לזה לא נשאר כמעט מקום. אימון זוגי, כמו גם טיפול זוגי, אלו פרקטיקות חשובות שיכולות להפוך את החיים הזוגיים שלכם לטובים יותר. הרי בלי להשקיע בקשר הזה, למעשה, היחידה המשפחתית לא תוכל להמשיך ולהתקיים באותו האופן. אל תוותרו על זה.

מה ההבדלים בין טיפול ובין אימון

טיפול, אישי או זוגי, היא פרטיקה שמתבססת על ניסיון, להבין לעומק, מה האירועים שעיצבו את החיים של שני בני הזוג, בניסיון להתמודד ביחד, עם האירועים שנחרטו בזיכרון ובתת מודע. התיאוריה של טיפול זוגי היא שהתגובות שלנו, בחיים הזוגיים, אלו תגובות בהן נעזרנו בעבר, בין אם ביחסים עם ההורים שלנו, ביחסים עם חברים טובים ועוד. התגובות יכולות להישען גם על הדוגמאות שראינו בבית. ילדים להורים גרושים למשל, עלולים לפתח חרדה גדולה מכך שהדבר יקרה גם להם, אולי יעלה קושי ביכולת לפתח קשר אינטימי, מחשש שיעזבו אותם בהמשך. בדרך כלל טיפול זוגי יהיה טיפול ארוך יותר, מעמיק, בניסיון לאפשר לשני בני הזוג להכיר, האחד את השני, בצורה טובה יותר. מתוך היכרות עם האתגרים שהחיים הציבו בפני הפרטנר או הפרטנרית, קל למצוא את המכנה המשותף ולהעמיק את הזוגיות.

אימון זוגי, לעומת זאת, היא האחות או הבת דודה של טיפול זוגי קלאסי. אימון זוגי הרבה פעמים זו תוכנית, בה מציבים יעדים, בניסיון לאפשר לבני הזוג לתרגל זוגיות טובה יותר, תחילה על ידי מעשים שיובילו לקירוב הלבבות. אימון זוגי יכול לכלול העמקה בתחושות ורגשות שעולים תוך כדי תהליך, אבל לכתחילה, הניסיון הוא להקנות הרגלים שיאפשרו לבני הזוג לפתח את הקשר באופן כמעט עצמאי. למשל, משימה שכיחה באימון זוגי, היא לבקש מבני הזוג לריב במקום שונה מזה שהם רגילים אליו. זה נשמע מצחיק, אבל הרבה פעמים הכלל הפשוט הזה הופך את המריבה לאחרת, מה שבהמשך, יוצר תקשורת טובה יותר בין שני בני הזוג.

הכי חשוב זה לצאת לדרך

אין תשובה אחת ברורה, מה עדיף, טיפול זוגי או אימון זוגי. מה שבטוח הוא שיש פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על הטיפול, האינטרקציה עם המטפלת או המטפל, האופי שלכם בתור בני זוג ועוד. העיקר הוא לא לוותר ולא לשקוע לשגרה המוכרת. להשקיע בזוגיות זו ההשקעה המשתלמת ביותר בסופו של דבר.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!