ביטקוין – מה זה ומה ההבדל בינו לבין מטבעות דיגיטליים אחרים

אחד התחומים הבולטים ביותר בכלכלה בשנים האחרונות, הוא תחום המטבעות הדיגיטליים, המבוזרים. מדובר על תחום שהתחיל בסוף העשור הראשון של שנות האלפיים, על ידי גורמים שהצליחו לייצר פרוטוקול מתאים ומטבע דיגיטלי. השימוש באופן מעשי התחיל שנה מספר חודשים לאחר מכן.

אחד המטבעות הבולטים ביותר בתחום הוא ביטקוין. מדובר על מטבע מבוזר שלא כפוף לשום גורם מרכזי, בין אם זה ממשלה, בנק או גורם אחר. זאת להבדיל ממטבעות אחרים. בשביל להבין את המשמעות של זה, חשוב לדעת מה זה אומר מטבע שכפוף לבנק או לממשלה, ובמה נבדל מטבע מבוזר.

מטבעות באופן כללי, הם סממן של מדינה או גוש מדינות. הוא נחשב לאחד מהסממנים המלמדים על יישות מדיניתית, משפטית, וכן על העצמאות שלה. מי שאחראי על ייצור המטבעות והדפסת הכסף, הוא הבנק המרכזי ומי שאחראי על המדינות שיכולה להשפיע, באופן כזה או אחר, על ההיצע וביקוש של המטבע, הוא הבנק והממשלה הנבחרת. הערך שלו נקבע אומנם על פי ביקוש והיצע, אך אלה מושפעים מהרבה דברים שהשליטה עליהם היא בידי אותם גורמים מרכזיים.

 

אז מה זה ביטקוין?

ביטקוין הוא מטבע מבוזר, כאמור, שאיננו נשלט על ידי אף גורם מרכזי. אין לבנקים או לממשלה שום יכולת אמיתית להשפיע על הערך שלו, אלא הם נוקטים פעולות קיצוניות מאוד. מי שאחראי על ערך המטבע הם הסוחרים עצמם שמבצעים ביניהם את העסקאות ומחליטים על ערך המטבע.

היום הרבה מאוד סוחרי מטבעות מבקשים לסחור בביטקויין, גם בערך שלו משתנה לעיתים תכופות, אך גם מתוך מחשבה שבעתיד השימוש במטבע יעלה ועל כן משתלם להשקיע בו כעת. צריך לומר, כבר היום הרבה מאוד אנשים עושים שימוש במטבע זה לעסקאות שונות, בין אם זה לצורך עסקאות ברשת או לדברים אחרים. ישנם אפילו בתי עסק שמוכנים לשלם משכורות בביטקויין לעובדים המעוניינים בכך.

 

איך נכנסים לעניין?

בשביל להיכנס לתחום של ביטקווין, רצוי מאוד ללמוד את הנושא, להבין מאיפה הוא הגיע ובעיקר איך משתמשים בו. לאחר מכן יש לפתוח ארנק דיגיטלי עם הצפנה, קוד מיוחד שרק אתם יכולים להיכנס אליו.

אל הארנק הזה תוכלו להעביר את כל הסכומים שתחסכו, וממנו תוכלו להוציא את הכסף שעומד לרשותכם, בין אם זה לחסכון, עסקאות או כל דבר אחר. הארנק הזה איננו פיזי, הוא ארנק דיגיטלי ולכן תוכלו להשתמש בו בכל מקום, בין אם זה דרך מחשב ובין אם זה דרך מכשיר סלולר.

לפני סיום נציין, ההחלטה להשתמש בביטקויין נשמעת לאנשים רבים כמו הימור, אך בתקופה של אי וודאות כלכלית ובתקופה של שינויים טכנולוגיים ודיגיטליים, זה לא אמור להשפיע, להיפך, זה יכול להיות פתח ליצירת ביטחון כלכלי טוב יותר.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!