הלוואות לעסקים בערבות המדינה – למי זה מתאים?

השנים האחרונות הקשו על המצב הכלכלי בישראל לכולם ולעסקים בפרט. עסקים רבים לא החזיקו מעמד ונאלצו להיסגר עקב בפגיעה בתזרים שלהם. אחת הדרכים של המדינה לעזור בתמיכה בעסקים היא באמצעות הלוואות לעסקים בערבות המדינה. הלוואת לעסקים בערבות המדינה אלו הלוואות שמעניקים גופים פיננסיים שונים לעסקים, כאשר המדינה היא זו שקובעת מי הם אותם גופים והאם הם עומדים בתנאים הנדרשים. המטרה היא שהגוף הפיננסי ילווה את הכסף לעסק במטרה לעזור לו להתרומם, להצליח ולגדול ובכך נעשית בעצם פעולה של עידוד צמיחה לעסקים.

 

מה הגובה של הלוואות לעסקים בערבות המדינה?

מי שעומד בתנאים וזכאי לקבל הלוואות לעסקים בערבות המדינה יכול לקבל עד חצי מיליון ש"ח או 8% ממחזור המכירות של העסק בשנה שקדמה לשנת לקיחת ההלוואה. בדרך כלל הסכום המקסימלי הוא הגבוה בין השניים. אם לדוגמה, 8% ממחזור המכירות של העסק בשנה הקודמת עמדו על 700 אלף ש"ח יתכן והוא יהיה זכאי להלוואה בסכום הזה ולא רק בחצי מיליון.

 

איזה סוגי עסקים זכאים לקבל הלוואות מהסוג הזה?

כל עסק במדינת ישראל יכול להגיש בקשה להלוואה מהסוג הזה, לא משנה אם הוא עסק גדול או קטן, עסק עם ח.פ, עוסק מורשה וכן הלאה. גובה ההלוואה יקבע על פי התנאים שציינו קודם שמושפעים גם ממחזור המכירות. זו יכולה להיות חנות פרחים, רשת מכולות, סוכן ביטוח, קוסמטיקאית או ארגון גדול.

 

למה כדאי לקחת הלוואות לעסקים בערבות המדינה?

הלוואות מהסוג הזה הן בדרך כלל בעלות תנאים נוחים יותר ומתחשבים יותר מהלוואות אחרות במשק וניתנות בהתאם לסוג העסק, מטרת המימון וכו'. בדרך כלל, העסק לא יצטרך להציג בטחונות נוספים ויוכל לפרוס את התשלומים באופן נוח. כשמדובר על הלוואות תמיד נרצה לקחת אותן בתנאים המשתלמים ביותר, כי הרי ככל שהריבית תהיה גבוהה יותר נצטרך לבסוף להחזיר סכום גבוה יותר מה שהופך את ההלוואות לעיתים לפחות משתלמות לטווח הרחוק.

החלטתי שאני מעוניין להגיש בקשת הלוואה בערבות המדינה מה צריך לעשות?
כדי להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה צריך לגשת לאתר של משרד האוצר ולשם להעלות את המסמכים הרלוונטיים ולהגיש את הבקשה. לאחר שמעלים את כל הפרטים אפשר לבחור בגוף הפיננסי המממן של ההלוואה.

 

מה עוד חשוב לדעת לפני שלוקחים הלוואה כזו?

כמו בכל הלוואה, צריך לדעת שאתם יכולים לעמוד בפריסת התשלומים ושהכסף שתקבלו ישרת אתכם באופן כזה שתוכלו לצמוח ולהתקדם בעסק שלכם תוך כדי שאתם מחזירים את התשלום. מצב טוב לקחת הלוואה הוא במקרה שההלוואה שתעזור לפעילות העסקים שלכם לגדול ולהתרחב כך שלא תתקשו להחזיר את התשלומים. כמובן, שכמו בכל הלוואה, אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!