NLP ודמיון מודרך: כלי חדשני לטיפול בבעיות זיקפה

תפקוד לקוי של הזיקפה הוא אחת מהבעיות שמעלה דאגה וחרדה משמעותית בחיים המיניים של גברים רבים בישראל ובעולם. מדובר בבעיה שכוללת מגוון תסמינים כמו קושי בהגעה לזיקפה או איבודה המוקדם ובמקרים מסוימים היעדר זיקפה כלל. מצב זה עשוי להיות תוצאה של מגוון גורמים אנטומיים, הורמונליים או מצבים רפואיים, אך לעיתים קרובות מדובר גם בתוצאה של בעיות פסיכולוגיות, כגון אמונות מגבילות או הופעה של סטרס גבוה לקראת מפגש בעל אופי אינטימי.

לא פעם, חרדה ואמונות שליליות לגבי מין, פחד מאינטימיות או אף 'חרדת ביצוע' מייצרות בעיות בתפקוד המיני. הטיפול בבעיות אלו לא יכול להתבצע רק באמצעות תרופות (כגון סיאליס, ויאגרה, קמגרה) – אלא נדרשת גם תמיכה והתמודדות עם הנושאים הפסיכולוגיים הנמצאים ברקע.

האפשרות החדשות המתאפשרות באמצעות שיטת ה-NLP

מדובר בשיטה שמטרתה לאפשר לאנשים לזהות את התהליכים הנפשיים שלהם וללמוד לשנותם לטובתם. באמצעות דמיון מודרך ותהליכים של NLP, ניתן לשנות את החוש ואת האמונות של המטופל לגבי מין.

דמיון מודרך הוא כלי עזר שימושי בשיטת ה-NLP. במהלך סשן של דמיון מודרך, המטופל נעזר במאמן המלווה אותו במסע פנימי לשינוי אמונות. האימון מתבצע בסביבה נוחה, ובזמן שהמטופל מתמקד בדמיון המודרך, מתאפשר שינוי בתפיסתו לגבי מגוון נושאים ובהם גם המיניות.

על מנת לשנות את הפחדים והחרדות השונים, כמו חרדת ביצוע או פחד מאינטימיות, המטופל עובר דרך סדרה של שלבים בהם הוא לומד להבחין באילו סיטואציות החרדה מתרחשת, מה המחשבות שלו באותם רגעים, מה התחושות בגוף וכמובן איך הוא מגיב בהתאם. אחרי ביסוס המודעות לאותם פחדים וחרדות המתקיימים בתת-מודע, מתחיל השלב של השינוי – בו המטופל לומד להשתמש במגוון טכניקות שעוזרות לו לשנות את התגובות שלו לתהליכים הפנימיים ולהתרחשויות חיצוניות.

לגברים שרגילים לצרוך תכשירים לשיפור התפקוד המיני כגון Viagra ו-Cialis, חשוב לומר כי בעיות בתפקוד המיני מחייבות טיפול משולב, בהבנה שהפתרון לא יכול להגיע רק מתרופות, אלא גם מהתמודדות עם הגורמים הפסיכולוגיים שנמצאים לעיתים בבסיסה של הבעיה. אימון בשיטת ה-NLP בשילוב דמיון מודרך, מעניק כלים מעשיים ומשמעותיים, שאמנם דורשים התמדה והשקעה, אך התוצאות לא מאחרות לבוא בדמות שינוי מעמיק בכל הנוגע ליכולת ליצור אינטימיות, תקשורת זוגית בריאה, וכן גם הנאה משופרת בתחום המיני.

טיפול הוליסטי:

כפי שהוזכר, טיפול מיטבי בבעיות זיקפה דורש גישה הוליסטית המשלבת טיפול פיזי ופסיכולוגי. גישות טיפוליות קונבנציונליות מתמקדות בעיקר בהיבט הפיזי, באמצעות תרופות או טיפולים פולשניים אחרים. גישות אלו אמנם עשויות להועיל במקרים מסוימים, אך הן אינן מתייחסות למרכיב הפסיכולוגי החשוב לא פחות.

NLP ככלי טיפולי:

שיטת ה-NLP (ניתוב לשוני פיזיולוגי) מציעה גישה טיפולית ייחודית המתמקדת בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. גישה זו מתבססת על ההבנה כי האופן בו אנו חושבים משפיע באופן ישיר על רגשותינו והתנהגותנו. כתוצאה מכך, שינוי דפוסי חשיבה שליליים יכול להוביל לשיפור משמעותי בתפקוד המיני.

יתרונות הטיפול ב-NLP

טיפול ממוקד: טיפול ב-NLP מתמקד בזיהוי הגורמים הספציפיים לבעיית הזיקפה אצל כל מטופל, ומאפשר בניית תוכנית טיפול מותאמת אישית.

יעילות: מחקרים רבים מצביעים על יעילות גבוהה של טיפול ב-NLP לטיפול בבעיות זיקפה.

בטיחות: טיפול ב-NLP הוא טיפול בטוח ונטול תופעות לוואי.

העצמה אישית: טיפול ב-NLP מעניק למטופלים כלים להתמודדות יעילה עם קשיים רגשיים ופסיכולוגיים, ומוביל לחיזוק הדימוי העצמי והביטחון העצמי.

מקרה לדוגמה:

מטופל בן 35 סבל מבעיות זיקפה מזה מספר שנים. כתוצאה מכך, הוא חווה חרדה רבה וחוסר ביטחון עצמי, וחייו המיניים נפגעו משמעותית. במהלך טיפול ב-NLP המטופל זיהה את הגורמים הפסיכולוגיים לבעיית הזיקפה, ביניהם חרדת ביצוע ופחד מכישלון. באמצעות דמיון מודרך ותהליכים נוספים, המטופל הצליח לשנות את דפוסי החשיבה וההתנהגות שלו, וחווה שיפור משמעותי בתפקוד המיני.

ניתן לסכם זאת כך:

טיפול ב-NLP ודמיון מודרך מציעים דרך חדשנית ויעילה לטיפול בבעיות זיקפה. גישה זו מאפשרת טיפול הוליסטי, ממוקד ויעיל, תוך העצמה אישית וחיזוק הביטחון העצמי של המטופל.

דימיון מודרך

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!