כל מה שחשוב לדעת על אריזות קרטון

במסכת אבות במשנה מופיעה עצה לא רעה של רבי יהודה הנשיא: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". כלומר, לבחון בני אדם על-פי האופי ולא על סמך המראה ובאופן דומה לבחון כל דבר על-פי התוכן שלו. גם שמציעים למכירה מוצר כזה או אחר, אין ספק שהוא חייב לספק תועלת אמיתית לקונים על-מנת שהם ימשיכו לרכוש אותו וגם ימליצו לאחרים. יחד עם זאת, לנוכח התחרות הקשה בכל תחומי הפעילות כמעט, אי אפשר להתעלם גם מהקנקן, ובמקרה הזה – האריזה. אריזות קרטון מעוצבות מושכות תשומת לב ומאפשרות למתג את המוצר ואת העסק שמאחוריו, וכאן בעמוד תמצאו מידע מפורט בנושא שיעזור לכם להבין מהי האריזה האופטימלית עבורכם.

סוג הקרטון

ההמלצה 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו' כאמור כבר לא מתאימה לגמרי בתחום השיווק, אבל יש בה גם אמת. בהתאם, גם בחירת אריזת קרטון מחייבת קודם כל התייחסות לאיכות. בפרט ישנה בחירה בין קרטון חד גלי לבין קרטון דו גלי. הסוג הראשון מורכב מ-3 שכבות של נייר, שתיים מהן מישוריות, כלומר חלקות, וזו שביניהן גלית. הסוג השני כבר כולל 5 שכבות, 2 גליות ו-3 מישוריות (כששתי השכבות החיצוניות חלקות, ובין שתי השכבות הגליות הפנימיות יש עוד אחת חלקה). באופן טבעי קרטון דו גלי מספק הגנה חזקה יותר למוצר שבתוכו בהשוואה לקרטון החד גלי, אם כי יש גם מוצרים שעוברם קרטון חד גלי הוא אופציה מספיק טובה.

באילו מקרים כדאי במיוחד לייצר אריזות קרטון מסוגננות?

אריזות קרטון מעוצבות מומלצות במספר תחומים: הן האופציה הנכונה כשמדובר על מוצרים שמוענקים במתנה כמו למשל אריזות שי לעובדים בחגים. זוהי גם בחירה חכמה עבור משחקים לילדים שחייבים להיראות אטרקטיביים עוד לפני שמתחילים לשחק. בתחום הפארם ניתן לראות גם כן יותר ויותר אריזות עם הדפס על הקרטון, אריזה כזו תחמיא גם לגאדג'טים, ומוצרי קידום מכירות כבר חייבים אריזת קרטון מסוגננת. באופן עקרוני הכלל פשוט: ככל שלרושם הראשוני יש חשיבות רבה יותר, כך גדלה הכדאיות של הדפסה צבעונית מרשימה על הקרטון שמשמש לאריזה.

על מה חשוב להקפיד כשמתכננים את אריזת הקרטון?

ההדפסה שיופיע על גבי אריזות קרטון למוצרים כאלה ואחרים חייבת להיות מתוכננת היטב. הבחירה הראשונה היא של הצבעים שיהיו דומיננטיים. כדאי לבחור צבעים שמשקפים את ערכי המותג ומתחברים למוצר, וגם כאלה שמושכים תשומת לב מבלי ליצור עומס יתר ויזואלי. מבחינת תוכן ההדפסה על אריזת הקרטון, מומלץ להעדיף אלמנטים גרפיים על פני טקסטים רבים מדי כדי שכל קונה פוטנציאלי יוכל להבין מיד מה יש בתוך אותן אריזות קרטון. דגש נוסף הוא האיכות הטכנית של ההדפסה, שחייבת להיות ברמה גבוהה מאוד – צבעים מרוחים, טקסטים לא ברורים או כל פגם אחר משדרים זלזול ובמקרה כזה המותג עלול להיתפש כלא רציני. איכות גבוהה של האריזה הופכת את המוצר כולו לאיכותי במיוחד.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!