כיצד להתמודד עם דימוי עצמי נמוך שנוצר עקב תופעת חזה אסימטרי?

חזה אסימטרי הוא מצב שבו שדי האישה אינם שווים בגודל, בצורה או במיקום. מצב זה יכול להשפיע באופן משמעותי על דימוי הגוף ועל הביטחון העצמי של נשים רבות.

הגורמים לדימוי עצמי נמוך השוואה לאחרים:

נשים רבות משוות את גופן לגופן של נשים אחרות, וחשה נחותות כאשר הן רואות שהחזה שלהן אינו סימטרי. נשים עם חזה אסימטרי עלולות לחוות תגובות שליליות מצד אחרים, מה שעלול להוביל לתחושות של בושה ופחד.

תחושת חוסר שוויון – נשים עם חזה אסימטרי עלולות לחוש שאינן נשיות מספיק או שאינן מושכות השפעות על הדימוי העצמי. הן עלולות להתבייש בגופן ולהימנע מלהציג אותו בפני אחרים. בנוסף הן עלולות לחוש חוסר ביטחון ביכולותיהן ובמראה שלהן.

הימנעות מאינטראקציות חברתיות:

נשים עם חזה אסימטרי עלולות להימנע מאינטראקציות חברתיות מחשש לתגובות שליליות. במקרים קשים, דימוי עצמי נמוך כתוצאה מחזה אסימטרי עלול להוביל לדיכאון וחרדה דרכי התמודדות. הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד לקבל את גופך כפי שהוא, כולל חזה אסימטרי. טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לך להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח דימוי עצמי חיובי יותר.

קבוצות תמיכה יכולות להוות מקום שבו תוכלי לפגוש נשים אחרות שחוות את אותן בעיות ולשתף אותן ברגשותייך

ניתוח פלסטי כפתרון לבעיה

ניתוח פלסטי יכול להיות פתרון עבור נשים שסובלות באופן משמעותי מחזה אסימטרי. חשוב לזכור שניתוח פלסטי אינו פתרון קסם. ויש להתייעץ עם ד"ר אריק שדה רופא מומחה לפני קבלת החלטה.

מחקר חדש על הקשר בין בריאות הנפש לגודל החזה:

נערות עם חזה לא סימטרי או גדול סובלות מירידה בביטחון העצמי מחקר חדש, שבוצע בבית החולים לילדים בבוסטון, מצא כי נערות עם חזה לא סימטרי או גדול באופן יוצא דופן סובלות מירידה בביטחון העצמי ומפגיעה במצב הנפשי. נערות עם חזה לא סימטרי או גדול סובלות יותר מדיכאון, חרדה ודימוי גוף נמוך. הפגיעה בביטחון העצמי זהה גם במקרים של הבדלים קלים יחסית בגודל השד וגם במקרים של חזה גדול באופן לא פרופורציונלי.

מראה החזה משפיע גם על התפתחות הפרעות אכילה וקשיים באינטראקציות חברתיות. החוקרים ממליצים להציע לבנות כאלה ניתוח קוסמטי או ניתוח פלסטי כל שהוא, על מנת לשפר את הדימוי העצמי שלהן ובכך את יציבותן הנפשית. חשוב להגביר את המודעות לנושא ולספק תמיכה רגשית ופסיכולוגית לנערות הסובלות מבעיות אלה.

חזה

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!