אימון אישי להתמקדות במטרות

אימון להגשמת מטרהאנשים רבים חשים כאילו הם נסחפים בעולם – הם עובדים קשה, אך נראה שלא בכל תחום בחיים הם שולטים בקלות. הסיבה העיקרית לתחושה זו היא כי הם לא הקדישו די זמן לחשיבה על המטרות אותן הם מבקשים להשיג בחיים, ועדיין לא הגדירו לעצמם מטרות רשמיות. אחרי הכול, אף אחד לא היה יוצא למסע ארוך ללא שום מושג אמיתי על היעד שלו.

הגדרת מטרה היא תהליך רב עוצמה לחשיבה אודות העתיד האידיאלי, והנעת העצמי להפיכת חזון העתיד הזה למציאות.

אימון אישי להתמקדות במטרה מסייע לאדם לבחור את הנתיב אותו הוא מבקש לפלס לעצמו בחיים. בעזרת האימון, הוא ידע בדיוק מהן המטרות אותן הוא מבקש להשיג, והיכן לרכז את מאמציו, תוך הימנעות מהסחות דעת מיותרות.

למה כדאי להציב מטרות?

הגדרת מטרה היא הרמה העליונה של אימון אישי. אנשי עסקים מצליחים ובעלי הישגים בכל התחומים התחילו עם הגדרת מטרה וחזון לטווח הארוך.

האימון האישי מעניק את הכלים לפתח את המוטיבציה לטווח הקצר. הוא מתמקד ברכישת הידע ומסייע לאדם לארגן את זמנו ומשאביו, כך שיוכל להפיק את מלוא הפוטנציאל בחייו.

באמצעות הגדרת מטרות חדות וברורות, ניתן למדוד ולהתגאות בהשגת היעדים, ולהבחין בהתקדמות במקום שקודם לכן נראה היה ארוך וחסר סיכוי. בנוסף, מסייע האימון האישי להעלאת הביטחון העצמי, תוך הכרה ביכולות להשגת היעדים שהוגדרו.

הגדרת מטרות אישיות

האימון האישי מסייע להתמקד במטרות במספר רמות:

  • ראשית, יש ליצור את "התמונה הגדולה" של המטרה, למשל, לעשר השנים הבאות, תוך זיהוי המטרות אותן מבקש האדם להשיג, בקנה מידה גדול.
  • לאחר מכן, יש לפרק את המטרה הגדולה לתוך מטרות קטנות יותר ויותר, על מנת לחתור באופן נכון אל היעד.
  • לבסוף, ברגע שקיימת תכנית מוצקה, יש להתחיל לעבוד עליה על מנת להשיג את המטרות שהוגדרו.

האימון האישי מתחיל את התהליך של הגדרת המטרה והתמקדות בה באמצעות התבוננות במטרות החיים, ולאחר מכן עבודה משותפת על היבטי התכנית ויישומה, למשל, בחמש השנים הקרובות, ואז בשנה הבאה, בחודש הבא, בשבוע הבא, והיום, על מנת להתחיל לנוע לכיוון הנכון.

להישאר על המסלול

ברגע שאדם החליט על החלק הראשון של התכנית שלו להתמקדות במטרות, עליו לשמור על תהליך האימון האיש באמצעות בדיקה ועדכון של רשימת המטלות על בסיס יומי.

מעת לעת, יש לסקור את התכניות לטווח הארוך יותר, ולשנותן על מנת לשקף את סדר העדיפויות המשתנה בהתאם לניסיון. דרך טובה לבצע תהליך זה היא להציב לוח זמנים קבוע, ולעמוד בו.

לאחר שהוגשה המטרה, יש לקחת את הזמן על מנת ליהנות מסיפוק ההצלחה. מומלץ להבין את השלכות השגת המטרה ולבחון את ההתקדמות לעבר התמקדות בהשגת מטרות חדשות.

באמצעות הניסיון של השגת המטרה, ניתן לסקור את השלבים הבאים:

  • אם המטרה הושגה בקלות רבה מידי, מומלץ להפוך את המטרה הבאה למורכבת יותר.
  • אם המטרה הייתה כרוכה בזמן ארוך להשגתה, יש להפיק את הלקח ולהפוך את המטרה הבאה לקלה מעט יותר.
  • אם הופק לקח אשר ניתן להשתמש בו על מנת לשנות את המטרות הבאות, מומלץ לעשות זאת.
  • אם, במהלך האימון האישי, האדם הבחין בגרעון ביכולותיו למרות השגת המטרה, עליו לתעל את ניסיונו על מנת לשפר את יכולותיו.

המלצה

דרך טובה להתמקד במטרה היא לבנות, ביחד עם המאמן האישי, תכנית מפורטת אשר תהווה מעין כלי עזר לחיים. או במילים אחרות, אם החיים אינם מגיעים עם חוברת הדרכה, כעת ניתן ליצור אותה. האימון האישי הופך את הגדרת המטרות וההתמקדות בהן לתהליך פשוט, עד שהאדם מארגן את עצמו להצלחה.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!