אימון לילדים בכל הגילאים

אימון לילדיםאימון אישי מתאים לכל גיל. בימינו, כאשר ילדים מתמודדים עם בעיות שונות, לחצים, אתגרים, או סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אימון אישי יכול להוות תשובה טובה לטיפול בבעיה, ולעזור לילד להתמודד עם הקשיים אותם הוא חווה.

אימון אישי לילדים מעניק לילד כלים שיעזרו לו לקחת אחריות על החיים שלו. המאמן עוזר לילד להביא לידי ביטוי את הצדדים החזקים באישיותו ובכך להתמודד עם הנקודות הפחות חזקות.

חיי ילד מלאים במגבלות שמציבים לו הוריו, מוריו וחבריו, על ידי אימון אישי הילד מקבל הזדמנות לחשיבה עצמית וליצירה חופשית, כלים אלו, אותם הוא ילמד במהלך האימון, יעזרו לו להתמודד גם עם המגבלות הסביבתיות של החיים.

הדבר חשוב כפליים כאשר מדובר בילדים בעלי מוגבלויות, המתקשים להתמודד עם המוגבלות ולהשתלב בחברה לא סובלנית. לצורך זה ניתן לפנות לאימון אישי לילדים מוגבלים, אשר יקנה להם ולהוריהם כלים להתמודדות עם הקשיים.

מה טוב לילדים – טיפול פסיכולוגי או אימון אישי?

אם כך ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי? תהליך האימון האישי, בשונה מטיפול פסיכולוגי / טיפולי, הוא תהליך חווייתי המתקיים תוך כדי פעילות משחקית ומחשבתית המעצים את כישורי הילד המטופל ומתבסס על תבניות של פסיכולוגיה חיובית.

תוכנית האימון מותאמת לכל ילד באופן ספציפי ולפי הרצונות שלו. מאמן אישי שעבר קורס הכשרת מאמנים כראוי, יעזור לילד לתמוך בו בצורה מקצועית בתהליך הלמידה ההתפתחות, וכמובן, לחזק את הביטחון העצמי של הילד ואת האמון במסוגלות וביכולות שלו.

אימון אישי להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז

לכאורה, נדמה כי אין קורלציה בין אימון אישי לבעיות קשב וריכוז, אך דווקא תהליך האימון האישי יכול לעזור בבעיה זו. המאמן עוזר לילד להכיר בקשייו ועוזר לו להתמודד באופן עצמאי עם קשיים אלו.

המאמן והילד יתכננו ביחד את המטרות וילמדו דרכים כיצד להשיג מטרות אלו בעזרת שלבים של הבנה ולמידה.

בתחילה, יבין הילד, כי בעיית הקשב והריכוז אינה באשמתו, זהו פשוט מצב נתון ואיתו צריך להתמודד. יחד עם זאת, יגלה הילד כי הבעיה יכולה להפוך למתנה וילמד להכיר את הצדדים החיוביים.

הילד ילמד כי העובדה שהוא מאוד ערני לסביבה ולמתרחש יכולה להוות עבורו יתרון, ויחד עם זאת, ילמד כיצד להתמודד איתה כאשר היא מפריעה לו. החשיבה האסוציאטיבית תהפוך אף היא ליתרון ותגולם ביצירת דבר חדש. הילד ילמד לנתב את הקשיים אל המקומות החיוביים ולשלוט בדחפים הפנימיים העלולים להפריע לו במהלך יום לימודים בבית הספר.

אימון אישי להתמודדות עם פחדים

ילדים נישאים על גלי הדמיון, לעיתים הדמיון מוביל אותם אל מקומות קסומים ויפים ולעיתים אל מקומות של פחד ואימה.

האימון האישי יכול לעזור לאותם ילדים בהתמודדות עם הפחדים. ילד שמפחד הוא ילד מוטרד, שלא חש בנוח ודואג רוב הזמן. המאמן יעזור לילד לנתב את הדמיון שלו אל המקומות החיוביים, ובאמצעות סיטואציות מחזקות יקבל הילד את הביטחון שלו מחדש בא. כשרמת הביטחון של הילד תעלה, כך גם תיפקדו היומיומי ישתפר ואיכות חייו תהייה טובה בהרבה יותר.

אימון אישי להתמודדות עם בעיות חברתיות

ישנם ילדים יותר חברותיים וישנם ילדים פחות חברותיים, לא תמיד הילד בלי החברים יראה זאת כבעיה, אך כשהדבר פוגע בשגרת חייו של הילד, כאשר הוא מסוגר חברתית, או רב עם ילדים אחרים באופן תמידי, אימון אישי יכול להיות הפיתרון להקניית כישורים חברתיים טובים.

המאמן יעבוד עם הילד על יחסים חברתיים, ילמד אותו כיצד לשוחח עם זרים, כיצד להצטרף למשחקים חברתיים וכיצד להתנהל בבית הספר.

יש לזכור, כי בכל זאת, מדובר בסך הכל בילדים צעירים ועל כן, המעורבות של ההורים בתהליך האימון אותו עובר הילד, חשובה אף היא. ילד שיעבור אימון שכזה בשיתוף עם הוריו, ולעיתים גם עם צוות המורים בבית הספר, יצליח לממש את היכולות הטמונות בו ללמידה, התפתחות והעצמה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!