אימון להתמודדות עם משברים בחיים

אימון אישי להתמודדות עם משברים בחייםכל אדם חווה משברים בשלב כזה או אחר בחייו, המשפיעים עליו באופן משמעותי ואף משבשים ומשנים את חייו. משברים שונים מאופיינים בצורות ובגדלים שונים, ונתפסים כ"אורחים שאינם רצויים", היות והם בדרך כלל משבשים את השגרה ומאלצים אדם להתמודד עם השפעתם.

משבר מאופיין בחוסר יציבות, ובהפסקה המאלצת אדם להרכיב מחדש את חייו ולעיתים קרובות להתחיל בדרך חדשה. אנשים פועלים היטב עם הרגלים, והנטייה הראשונה היא להיאחז בעבר ולהתנגד לשינוי. הלם האירוע עשוי לגרום לתחושת איום וחוסר אונים.

תהליך אימון להתמודדות עם משברים

בעוד שלא ניתן לשלוט בהתרחשות המשבר, ניתן לשלוט באופן ההתמודדות עם השלכותיו, ולתפקד היטב למרות חוסר הנוחות וההפרעה המיידיים. אימון אישי להתמודדות עם משברים מסייע לאדם לעבור דרך המשבר, להתפתח, לשגשג, וליצור שינוי חיובי בחיים.

מצבי משבר הם מצבים אינטנסיביים ומכריעים בחיים, ואינם מאפשרים תהליך התמודדות ארוך. לכן, תהליך האימון האישי צריך להיות קצר ולאפשר למתמודד זמן לבחינת מצבו החדש, ולנטרל או לפתור את הבעיות עימן הוא מתמודד.

תקשורת כנה

במצבי משבר, אדם עלול למצוא את עצמו אובד עצות ולא מסוגל למצוא את המילים הנכונות לתאר את רגשותיו או להגיב לאחרים. הדחף הראשוני עשוי להיות התבטאות עקיפה מתוך מחשבה שהיא קלה יותר.

תקשורת מסוג זה מובילה לבלבול וחוסר הבנות. מאמן אישי מסייע למתאמן לתקשר את רגשותיו הכנים במקום להגיד את "הדבר הנכון". המתאמן מקבל כלים להיות ישיר ולדבר מהלב על מנת להרגיש טוב יותר, ולהיות מובן בקלות.

התמודדות עם אובדן

במקרה בו אדם חווה אובדן הנגרם כתוצאה ממוות של אדם אהוב, הוא זקוק לזמן כדי להתאבל. אימון אישי מאפשר לו לטפל בעצמו, במקום לשקוע בניתוק מהחיים ומהסביבה. תקופת האבל היא חשובה, אך יש להימנע מהתדרדרות למצב השבתה. תהליך האימון מסייע לאדם להירגע ולהבין מה עליו לעשות בעקבות האובדן וכיצד לארגן את חייו מחדש.

התמודדות עם אובדן עסק

כשאדם חווה שיבושים משמעותיים בעסק שלו או שהוא מאבד את מקום עבודתו, התוצאה הישירה היא השפעה שלילית פיננסית ואף משפטית או ממשלתית. תהליך האימון מאפשר לו להגיב בצורה הטובה ביותר למשבר, ולסגל את המיומנויות והטכניקות הנדרשות לזיהוי, הערכה, הבנה והתמודדות עם המצב, עד להתאוששות והתגברות על המשבר.

ניצול הזדמנויות

אימון אישי מאפשר למתאמן לנצל את ההזדמנויות החדשות הנוצרות כתוצאה מהמשברים, על מנת לשפר את חייו.

כשהזמן הוא קריטי

לעיתים מופיעים משברים שאינם מאפשרים את "הפינוק" של התמודדות ארוכת טווח. למשל במצב של "משבר אמצע החיים", כשלמתאמן או למתאמנת יש ילדים, בן או בת זוג, משפחה ומקום עבודה הזקוקים לתשומת ליבם ולתפקוד המיטבי שלהם. תהליך האימון מאפשר תגובה ותמרון יעילים, ורכישת כושר עימות עם מאפייני גיל העמידה.

סכסוכים משפחתיים

כגון משברים בתוך המשפחה, ובמצבים של לפני ולאחר גירושין, אימון אישי מסייע למתאמן להימנע מהתנהלות שלילית, והגעה למבוי סתום. בעיות רגשיות אישיות ומצבים של חוסר ודאות, כגון בסכסוכים משפחתיים קשים, מצוקות או משברים המובילים לחוסר תפקוד, משפיעים על המשפחה כולה, ועלולים אף לגרום לתאונות, מוות, התאבדויות או טרגדיות אחרות. לכן, חשוב להקפיד לקבל את האימון האישי, לרכוש את הכלים המתאימים ולעשות כל שניתן על מנת לצאת מהמשבר עם כוחות מחודשים.

יעילות האימון האישי

התהליך מאפשר למתאמן להתמודד עם שלושה תחומים משמעותיים בחייו, שנוצרו בעקבות המשבר: תחושת האיום המאפיינת את התנהלות חייו כתוצאה מהמשבר; היבט ההפתעה; וקבלת החלטות חדשות בזמן קצר.

משברים הם תהליך של שינוי המאלצים אדם לסגל שיטות התנהלות והתמודדות חדשים. האימון האישי מספק לו את הצורך במענה הולם לתקופת השינוי, להבין את אופי המשבר וגודלו בצורה מדויקת ולקבל כלים להתמודדות יעילה עד ליציאה מהמשבר והתחלה בחיים החדשים..

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!