דמיון מודרך לילדים

דמיון מודרך לילדיםילדים ומתבגרים סובלים לעיתים תכופות מחרדות, דימוי עצמי נמוך, פחדים, חוסר יכולת לתפקד, חוסר בטחון, מצבי רוח משתנים, מרדנות, תקשורת לקויה, שינויים הורמונאליים, קשיים חברתיים, ועוד בעיות אשר עשויות לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות במהלך התבגרותם.

כאשר אחת או יותר מבעיות אלו מופיעה באופן תדיר בקרב ילדים ומתבגרים, מצביעה התופעה על העדר כלים מתאימים לשם התמודדות יעילה עם המצב, או חוסר מודעות ליכולות הטמונות בילדים, אשר עשויות לעזור להם להתמודד ולהתגבר על המצב הבעייתי. לכן חיוני להורים, מורים ומטפלים, להבין שקיימת דרך יעילה, קלה ומהירה לעזור לילדים.

הטיפול בשיטת NLP ודמיון מודרך

על פי שיטת ה-NLP, מתבצע מפגש עם איש מקצוע המומחה בהבנת תהליכים נפשיים אשר המטופל מודע להם כמו גם תהליכים שהוא אינו מודע להם, ויחד הם מתבוננים על יחסים בין-אישיים, לעיתים בעזרת תהליכים, מילים ודמיון מודרך.

הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך מתבצע תוך שימוש בתהליכים של דמיון מודרך, המאופיין במטאפורות ויצירת התניות מעצימות וחיוביות. דמיון הוא כלי אשר ילדים ומתבגרים משתמשים בו באופן טבעי ומאפשרים לו להובילם למקומות המועדפים עליהם.

באמצעות הטיפול בכלי הדמיון המודרך וה-NLP, ניתן למצוא מטרה חיובית להישען עליה, לאתר את שורש הבעיה, ולקבל כלים וטכניקות מעשיים המביאים להעצמה ושינוי תוך התבוננות מנקודת מבט חדשה המאופיינת בחשיבה חיובית.

יתרונות פוטנציאליים לשיטת הדמיון המודרך

שילוב של דמיון מודרך ו-NLP  הוא כלי משמעותי ויעיל על מנת להתמודד עם פחדים, דאגות וחרדות, כמו גם להפיג מתח וכעסים, לשפר את הדימוי העצמי ולעזור להתמודדות עם מצבים מאתגרים ובעיות חברתיות.

שיטות ה-NLP והדמיון המודרך התגלו על ידי עולם הרפואה מזה שנים רבות וזכו לאישורו והמלצותיו. מדענים עדיין חוקרים את הנושא על מנת להרחיבו ככל הניתן.

באמצעות תהליך זה, מתחבר הדמיון המודרך לצמיחה פנימית-אישית, תוך השענות על מחשבה חיובית, יכולות ויצירתיות הקיימות בילד באופן טבעי. הטיפול מדגיש את הצורך ליישם עקרונות של מציאות חיובית ומאפשר לילד לרכוש את הכלים המתאימים לשם התנהלות בעת הצפת רגשות שליליים ואירועים טראומטיים המתרחשים בהווה או שאירעו בעבר, תוך דגש אינטנסיבי על התמקדות בהצלחות, אושר, אופטימיות וחשיבה חיובית.

דמיון מודרך יכול לשמש לחינוך משפחות. על פי שילוב עם שיטת ה-NLP ניתן לעזור לילדים להתגבר על מאבקים נפשיים, להקל על חוסר הנוחות הפיזי שלהם ולסייע בידם להתמודד עם מצבים קשים. תרגול פעילות ריכוז המבוצע באופן קבוע, יכול גם לעזור.

לאט אך בטוח

אחד המפתחות לטיפול בשיטת דמיון מודרך הוא הקניית שליטה בנשימה. כאשר מנחים ילדים דרך דמיון מודרך, מתחילים בכך שגורמים להם לנשום בצורה איטית וקצבית. בעשותם כך, יכולים ילדים להאט את הדופק שלהם ולמקד את דעתם.

בעת הנחיית ילדים דרך דמיון מודרך, מעודדים אותם לפתח את חושיהם. על פי השיטה, מבקשים את הילד לדמיין את עצמו בסביבה ולתעד את הפרטים התחושתיים. לדוגמה, אם המטפל מנסה לעזור לילד לעבור דרך כאב, יש לבקשו לדמות את עצמו על חוף ולשאול אותו לגבי תחושת החול מתחת לאצבעות רגליו, מה הוא רואה סביבו ואיזה ריח יש לים. הילד נבלע בעולם הדמיוני שלו וממקום זה ניתן לטפל בו במצב רגוע ותחת שליטה.

צלילי רקע בעת הטיפול בדמיון מודרך

לעיתים קרובות מוצאים מטפלים ב-NLP ודמיון מודרך, כי קולות רקע הם דרך יעילה לעזור לילד לעסוק בהגדרה דמיונית. אם ילד מנסה לדמיין את עצמו משיג מטרות ספורטיביות, למשל, המטפל יכול להשמיע תקליטור בעל אפקטים קוליים המכיל קולות של אצטדיון עמוס, צליל של הקפצת כדור או פיצוח חטיפים.

ראו גם:

אימון אישי למתבגרים

אימון אישי להורים המתמודדים עם ילדים בלי צרכים מיוחדים

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!