חרדות במהלך קשר זוגי

קשר זוגיאנשים רבים חשים בחוסר בטחון בתחילתו של קשר רומנטי. הם חווים חרדה בזוגיות, לא משנה עם מי. הם חרדים מה יהיה גורל הקשר, אינם מצליחים להבין אם בן או בת הזוג באמת רוצים בהם, באמת מתאימים להם, ולעיתים הם אינם מאמינים ביכולת של עצמם להיות בני זוג טובים, מעניינים וראויים.

לנצח את החרדות בזוגיות

הסיבות לחוסר בטחון רבות ומגוונות אך ובכדי להתחיל ולהיפטר מעוצמת החרדות ומנודודי השינה , ובכדי לחוות את תחילותו של הקשר ממקום שמח, אופטימי ושלו – כדאי להבין מספר דברים:

  • התחילו בצמצום תחומי האחריות שלכם: אתם יכולים לשלוט רק במחשבות והמעשים של עצמכם! לכן מיותר יהיה לנסות ולהכנס לראש או לצורת ההתנהגות של בן או בת הזוג החדשים.
  •  קחו דף ועט, וערכו רשימה של כל הדברים החיוביים והנפלאים שיש בכם – אין לכם מושג עד כמה המעשה חשוב! היזכרו בכל מה שטוב בכם – הזכרו מדוע אתם ראויים לקשר שיש בו אהבה אמיתית, שיש בו כבוד והדדיות, עניין ותשוקה. התחל/י עוד היום לאהוב את עצמך.
  • על מה אתם כן יכולים לשלוט בתחילתו של קשר זוגי חדש? למשל, על  יצירת זמן משותף שיהיה בו עניין וכיף. אתם יכולים לשלוט בקצב ההתקדמות של הקשר – להחליט על מינון הפגישות והטלפונים. אתם יכולים לשלוט בסוגי התנהגות  שיש בכם ושפוגעים בכם. אתם יכולים ללמוד עוד על עצמכם באמצעות אימון אישי לזוגיות.
  • רוב החרדות קשורות לנסיון עבר: ייתכן שאתם נוטים לייחס לעבר שלכם חשיבות גדולה מידי. יתכן שמקרים טראומטים בעברכם נטעו בכם חששות ופחדים עמוקים. עצה טובה תהיה, להתחיל ולהתרכז אך ורק בעתיד הרצוי לכם! בכל פעם שתחשבו על העבר – העבירו את המחשבה באופן מייד לעיסוק בעתיד הרצוי לכם. במידה ואינכם מצליחים, אתם מוזמנים לעבור אימון אישי לטיפול במתח וחרדה.
  •  קחו על עצמכם משימה – להכניס לקשר החדש שלכם משהו שלא היה בקשרים קודמים. ברור שלמדתם על עצמכם דבר או שניים, הבנתם שיש דברים שראוי שתעשו בקשר חדש – התחייבו לכך ובצעו פריצת דרך באיכות הקשר.
  • דאגות חרדות או חששות, הן לא פתרון – דאגות שעולות בכם נתפסות לעיתים כנסיון לפתור משהו – זה כלל אינו נכון! דאגות או חרדות הן לא חומת מגן או חוליית סיוע ולכן רצוי לוותר עליהן.  במקום להיות מודאגים, עשו פע
  • ויכוחילות שיש ביכולתה להכניס בכם כוחות, חיים ושמחה פנימית. אתם יכולים למשל, להרשם לחוג מעניין ומעורר חושים, לצאת להרצאות בנושא התפתחות אישית, אימון אישי לעסוק בפעילות גופנית, להירשם לסדנת מדיטציה או לחוות אימון אישי בשילוב מדיטציה, ללמוד פילוסופיית חיים מרעננת  ועוד.
  • "במקרה הכינותי מראש".. זוכרים??? דאגו שבפגישות שלכם יחד יתרחשו דברים נעימים ומעוררי חושים: אולי זה נוח לשבת בבית של אחד מכם, אבל יותר נכון לצבור יחד מענינות. אז.. צאו מהבית, החליטו על מקום שטרם ביקרתם בו, צאו לאכול במסעדה שטרם הייתם בה, קנו כרטיסים להצגה טובה או למופע קומי כלשהו.
  • אל תתעסקו בבעיות אפשריות שיכולות לצוץ בקשר, התעסקו רק בדברים שיכולים להשביח ולהעצים את הקשר שלכם.

הגיע הזמן לבצע שינוי מהיר בעצמכם – שיהיה בהצלחה!

מאת: שרון ברודצקי/ מאמנת אישית

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!