טיפול בחוסר ביטחון

ביטחון עצמיחוסר בטחון הוא תכונה הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו. לעיתים רבות הוא מופיע ללא כל סיבה מוצדקת. קחו למשל מקרים בהם אתם נרתעים מלעמוד מול אדם מסויים ולדבר, מפחדים לעשות דברים שאתם יודעים לעשות ועושים כבר שנים, מפחדים מעימותים והתמודדות פשוטה מול אנשים.

הסיבות לחוסר בטחון הן רבות, חלקן נעוצות במבנה אישיות וחלקן נובע מאירועים וחוויות אשר צברתם לאורך השנים, כמו טראומות או מחלות כרוניות. השאלה הגדולה היא האם ניתן בכלל לטפל בבעיות של חוסר בטחון?

התשובה לכך היא כן. חוסר בטחון למעשה נשען על תשתית של מחשבה – כלומר לאופן בו אנחנו מסבירים לעצמינו את המציאות סביבנו. נקודת האור נמצאת בדיוק שם

אימון אישי להתחיל מהתחלה

עליכם להתחיל ולהבין את המציאות ממקום חדש, בריא ויותר ומדויק יותר. אם תשנו מעט את נקודת ההסתכלות שלכם, תחשבו קצת אחרת ממה שאתם רגלים על אנשים ועליכם יקרה משהו מופלא- רגשות קשים של חוסר בטחון פשוט ילכו ויתמעטו.

כאשר מתרגלים צורת הסתכלות בריאה על עצמכם ועל אנשים סביבכם, ההרגל הישן של "אני חייב לחוש כאן בחוסר בטחון" פשוט יאבד מכוחו.

הבנת המציאות היא האור בקצה המנהרה- אין אנשים חכמים יותר מכם או חזקים מכם, לרובנו, אותה חוכמה ואותן הרגישויות, עלינו לראות את עצמנו דומים ולא שונים.

מדרגות

כלומר, אם תבינו כיצד "עובד" העולם, מאילו "חומרים" עשויים בני אדם, וכיצד ניתן לשלוט ב"סיפור" אותו אתם מספרים – תוכלו להתחיל לנשום ולהירגע.

המחשבה שלכם, זו שעמוסה בסיפורי "זוועות" על החיים, ניתן לדמות אותה לאוויר-  מחשבה היא לא באמת המציאות, היא רק הדרך בה אתם בוחרים להסתכל .
"אני רגיל להסתכל כך על המציאות סביבי"

שנים רבות אתם נוטים להיאחז במה שלכאורה אתם יודעים על העולם. ייתכן כי הגיע הזמן להסיר את האבק מה"משקפיים" ולבחון את המציאות ואת עצמכם מחדש.

בכדי להתקדם בחיים חייבים ללמוד משהו חדש, לכן מומלץ כי תהיו מעשיים ותירשמו לקורס, חוג, אימון אישי או סדנא שביכולתם ללמד אתכם את אותו משהו חדש.

למדו ותרגלו  "שפה" חדשה בה ניתן לתאר את המציאות סביבכם. בדקו האם ההערכה העצמית שלכם מדוייקת ומשרתת אתכם. הבינו כי עד כה חייתם על מה שניתן לכנות: "טייס אוטומאטי".

נכון, התגברתם על מכשולים רבים, חוויתם אכזבות או רגעים עוצמתיים – אבל לא עשיתם עם עצמכם בדק בית של צורת ההסתכלות מסודרת שלכם על החיים. לא הפנמתם באופן מבוקר דברים חשובים, לא התחשבתם בנסיון החיים שלכם אשר הראה לכם עד כמה פחדתם לשווא.

מכיוון שלרבים מעט קשה לעשות תהליכים של שינוי באופן עצמאי, נכון יהיה לבצע תהליך זה מול איש מקצוע – פסיכולוג או מאמן אישי לחיים.

אימון אישי הוא מסגרת בה ניתן לגעת בהשקפת העולם שלכם ולערוך בה שינויים (אם תחליטו שכדאי) בנוסף,  תטפלו בתבניות ההתנהגויות שלכם מול העולם ומול עצמכם ובעיקר תתחילו לשלוט בכל אותם אלמנטים רגשיים שכן ניתן לחולל בהם שינוי חיובי ושמח.

אימון אישי – תתחילו להיות עקביים

שינויים בחיים מתרחשים בדרך –כלל  כאשר אנחנו נחושים לחולל שינוי, או כי אין לנו ברירה והכאב חזק מידי ודורש התיחסות.

לא משנה מה הגורם ליצירת התפתחות או שינוי, עליכם להבין כי שינויים אמיתיים , דורשים תרגול וחזרה. עיקביות חשובה מאד להתקדמות שלכם. כל תהליך שתעברו, אם זה תהליך פסיכולוגי, סדנא, או אימון אישי, ידרוש מכם לשוב ולתייחס לפתרון הבעיה, עד אשר היא תהפוך להתנהגות אוטומאטית שלכם.

בברכת שלווה ואושר!

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!