לחשוב פחות – לעשות יותר!

לחשוב פחותהתרבות בה אנחנו חיים, מעודדת אותנו לחקור כל דבר שקורה לנו. התרגלנו לחשוב לעומק על החיים ועל עצמנו, התרגלנו להתמודד עם דילמות רבות ואנו יודעים לנתח מצבי חיים מורכבים.

אך מה אם כל מה שאנו עושים הוא לחשוב על המצב? מה אם שכחנו להיות מעשיים?

בכדי שיקרו שינויים בחיים עלינו להיות הרבה יותר מעשיים והרבה פחות תיאורטיים.
ברוב המקרים, די אם ננקוט בשניים-שלושה מעשים קטנים אשר ביכולתם ליצור התקדמות אמיתית בזוגיות, מצב תעסוקתי, מצבנו הרגשי ועוד.

להיות מעשי, משמע, לשים לרגע בצד את התחושות הקשות, את מצב הרוח או התסכול ולתכנן את היום באופן כמעט טכני.

אז בואו ונצא לרגע ממחשבה על מזלנו הרע, בואו ונשים בצד את האכזבות ואת כל מה שעוזר לנו להיות פסיביים ולא אקטיביים ונכתוב על דף נייר שלושה מעשים שיכולים להיות התחלה של יצירת שינוי – אימון אישי עצמי.

לפניכם, הדרכה קצרה כיצד להתחיל וליצור שינויים.

אימון אישי – יוצאים לדרך

מעתה אתם הופכים להיות מאמן אישי או מאמנת אישית בעצמכם: שנו את האווירה הכללית בה אתם נמצאים.

הקשיבו למוסיקה שעושה אתכם מלאי אנרגיה ואופטימיות, דברו עם חבר או ידיד שיש בכוחו לגרום לכם להרגיש טוב בנוגע לעצמכם, צאו לטיול בפארק או על שפת הים ונקו את הראש, עשו אמבטיה מפנקת ולבשו אחריה בגד נקי שיצא מהכביסה, צפו בסרט המדריך אתכם כיצד ליצור שינויים בחיים, עשו כל מה שמשנה משהו בסיסי בהרגשתכם הנפשית.

  • בחרו מקום נעים ושקט בבית בו תוכלו לשבת ולהתחיל לחשוב על הרצונות שלכם, דאגו כי המקום יהיה מסודר וללא עומס של פריטים, הכינו לעצמכם כוס משקה וצרפו כמה עוגיות טעימות לידו. השתיקו את הטלפון.
  • במידה וקשה לכם להתמודד עם התהליך לבדכם, הזמינו חבר או בן משפחה שאתם סומכים על דעתו ויודעים כי יש בכוחו לסייע לכם בתהליך.
  • הסבירו לו כי ברצונכם ליצור שינוי וחשוב כי תשמרו על שיחה ממוקדת ושלא תגלשו לשיחות על הא ועל דא.יוגה
  • קחו דף ועט ורשמו בצורה המדויקת ביותר מהו הרצון שלכם. ניסוח הרצון חייב להיות מפורט כמה שיותר, אם תכתבו נושא כללי מידי כמו: "אני רוצה זוגיות" לא תוכלו להבין כיצד להתחיל ולפעול לעבר מימושו. דאגו שהניסוח יהיה מלהיב ממש כמו פנטזיה או חלום בהקיץ.
  • עזבו לרגע קט בצד את המחשבה הריאלית על הסיכויים לממש את הרצון שלכם, הבינו כי ניסוח הרצון הוא רק מצפן, הוא רק מורה דרך וכי הוא משמש כחזון הפרטי שלכם. נסחו את הרצון באופן חמדני, גדול מהחיים- רק כך תוכלו לחוש כיצד שבים אליכם תחושות של אופטימיות וקלילות.
  • לאחר שניסחתם את השינוי או את הרצון אותו תממשו בקרוב, רשמו על דף מה יכולות להיות הפעולות הראשונות בדרך לשם. יכול להיות שמדובר בשיחת טלפון, ייתכן כי עליכם דווקא לוותר על משהו שגרתי בחייכם, אולי תשקלו בחיוב להתחיל באימון אישי או אפילו אימון אישי הוליסטי, הרשמה לקורס, רכישת מנוי לאתר מסוים, קבלת ייעוץ וכדומה.
  • פתחו יומן, ורשמו בו מספרי טלפון ושמות של אנשי קשר אליהם וודאי תרצו לפנות בימים הקרובים. הקפידו כי כל מטלה שכזו תהיה בשעה ספציפית.
  • טיפ חשוב: הקפידו לעשות את כל שיחות הטלפון אחת אחרי השנייה. חשוב שלא תגררו מטלות אלו על פני מספר ימים, ככל שתמהרו "לסגור" דברים, כך תחושו רגועים יותר ותבינו כי גם שינויים ניתן ליצור בזמן קצר מאד אם רק הופכים למעשיים!
  • אם עמדתם במשימות שכתבתם לעצמכם ביומן סמנו "וי" וחשבו לרגע על כך שאתם חזקים ושעשיתם משהו חשוב עבור החיים שלכם.
  • תגמלו את עצמכם! צאו וקנו לעצמכם משהו נחמד, צאו לבקר חבר, צאו לטיול לפארק, רקדו לצלילי מוסיקה שמחייה אתכם וכדומה.
  • ראו את המעשים שעליכם לעשות כאילו הם העבודה שאמיתית שלכם. זכרו כי היום, בשל הרצון שלכם לחולל שינוי, אתם "עובדים" בלקדם את עצמכם, זו המחויבות האמיתית שלכם אשר בצידה שכר אמיתי ועצום.
  • יצירת שינויים בחיים אינם צריכים לקחת זמן רב, פריצות דרך שמחות בחיים, מתרחשות לעיתים באופן מיידי, רק כי העזתם להרים טלפון למישהו, רק כי נרשמתם לקורס, סדנא וכדומה. רק כי עשיתם סדר במחשבות ורשמתם לעצמכם רשימות של פעולות ביומן.

ולסיום, הקפידו "להקליל לעצמכם את החיים", הכל יכול להיות פשוט יותר! הקושי בחיים נובע בעיקר מתוך העומס הרגשי הרב שבו אנו מתבוססים.

גם לסיטואציות מורכבות, גם לפריצות דרך משמעותיות, קיימים פתרונות פשוטים יחסית, ואם נשכיל להיות יותר מעשיים ופחות רגשיים, נוכל לחוות את החיים ממקום אפשרי ורגוע הרבה יותר.

כאשר אנחנו מעשיים אנחנו בתנועה, ותנועה משמעותה התקדמות והליכה לעבר מקום חדש!

בהצלחה!

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!