גישור בענייני גירושין

גירושיןלא קל לפרק משפחה וכשמעורבים בזה ילדים הבעיה מתעצמת. מה שנגמר לעתים בפרידה מורכבת, רגישה ויקרה –  מחייב גישור גירושין. הליך הגירושין הוא הליך לא קל, בעיקר כשהוא נמשך שנים ארוכות ולעיתים כרוך במאבק על הילדים.

מהו גישור גירושין?

גישור הוא תחום שמיועד לפתור קונפליקטים וריבים באמצעות תקשורת טובה, הבנה וקבלת החלטות משותפות באמצעות גורם שלישי ונייטרלי- המגשר.

הוא אינו נוקט עמדה לטובת צד מסוים, אלא משתדל להבין את שני הצדדים. המגשר מגיע מתחומים כמו פסיכולוגיה או משפטים ועובר הכשרה לגישור גירושין, שכוללת ידע בנושאי אימון משפחתי, נישואין וגירושין.

הגישור נעשה באווירה נינוחה ועניינית. בניגוד לתחומי גישור אחרים, כמו פתרון סכסוכים עסקיים, גישור גירושין אינו עוסק במה שקרה בעבר אלא בקבלת החלטות לגבי העתיד. אין חיפוש אחר "אשמים" בגירושין ועיסוק בעבר, אלא הבנה של המצב העכשווי באמצעות הקשבה לשני הצדדים.

לאחר הגדרת הרצונות והצרכים של הצדדים השונים, המגשר מסייע להם להגיע לפתרונות מעשיים הנוגעים לגידול הילדים וחלוקת הרכוש, וזאת בהליך של שליטה על כעסים, ניהול משא ומתן והגעה להסכמה משותפת. להרחבה בנושא – גירושין

בכל אופן המגשר לא מגיע להחלטה ללא הסכמת שני הצדדים ולא יכול לכפות דבר על אחד מהצדדים. בנוסף, כל אחד מהצדדים יכול להחליט על הפסקת הליך הגישור כשהמשמעות של צעד כזה היא פניה להליך משפטי. פעמים רבות הליך הגישור משמש גם לאחר הגירושין עצמם לקבלת הסכמות הנוגעות לילדים המשותפים. להרחבה בנושא: אימון אישי לגרושים

מתי וכיצד פונים לגישור גירושין?

בדרך כלל פונים לגישור לאחר שבני הזוג החליטו להתגרש ומתוך רצון של שני בני הזוג לעבור תהליך קל ונעים ככל האפשר. זה נעשה לפני הפניה לבית משפט וחוסך למעשה את ההתדיינות בבית המשפט.

גישור יכול להתאים לזוג עם ילדים אשר רוצה להחליט על הסדרי המשמרות, אך גם לזוג ללא ילדים או אפילו זוג שאינו נשוי אך מחזיק ברכוש משותף. ישנם זוגות שמגיעים להליך הגישור רק אחרי שנכנסו כבר להליך גירושין בבית המשפט ובמהלך ההליך הקשה מבינים שייטב להם לפעול בשיתוף פעולה.

הליך הגישור הוא ענייני ככל האפשר ומסתכם במספר מועט של פגישות, לפי המורכבות של כל מקרה ומקרה ולפי מידת ההסכמה שהגיעו בני הזוג לגישור. לאחר שבני הזוג מצליחים ליצור תקשורת בניהם ומגיעים להסכמות באמצעות המגשר, הם חותמים על הסכם המנוסח על ידי עורך דין, הסכם אשר צריך לקבל תוקף של הסכם גירושין בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.

ניתן לפנות להליך גישור באמצעות לשכות הרווחה המקומיות, בתחנות או אגפים העוסקים בנושאי משפחה. ניתן לקבל את רשימת המגשרים המוסמכים גם בבתי המשפט לענייני משפחה או במשרדי האגודה הישראלית לענייני משפחה.

יתרונות הליך הגישור:

  • הפחתת המתח והחרדה סביב הליך הגירושין, אקלים נינוח וחיובי.
  • הליך המקדם אמון הדדי והקשבה, ומפחית את העוינות והאיבה בין הצדדים.
  • הליך שנחווה כחיובי עבור בני הזוג והילדים כיוון שמפחית קונפליקטים ומקדם מטרות משותפות.
  • הליך קצר יחסית, ענייני וממוקד מטרה.
  • חסכון משמעותי בכסף על הוצאות משפטיות.
  • למידת דפוסי תקשורת ושיתוף פעולה אשר תורמים לתחומים נוספים בחיים.
  • ההליך מסתיים בהסכם גירושין כולל שמייתר את הצורך בהתדיינות משפטית.
  • הגישור נמשך אך ורק בהסכמת שני הצדדים.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!