להיות רזה ולהרגיש רזה

להפוך לאדם רזהתהליך ההרזיה הוא תהליך ארוך וממושך שאינו קורה בין ליל. אדם שמן, אשר בוחר לעשות שינוי ולהוריד ממשקלו, ואף מצליח בכך, אינו מתמודד רק עם שינויים פיזיים, אלא גם, ובעיקר, שינויים נפשיים ומחשבתיים.

המעבר מאדם שמן לאדם רזה
כופה  חשיבה אחרת והתנהלות אחרת עם אורך החיים. השגרה היומיומית משתנה ואיתה גם מעמדנו בחברה, במשפחה, במקום העבודה ותפיסת האני העצמי כאדם רזה.

כל אלה הינם תהליך של התחלה חדשה אשר מציב את האדם שהשיל ממשקלו קילוגרמים רבים מול מציאות חדשה, אשר בתוכה הוא צריך להתנהל על מנת להשיג שתי מטרות:

  • האחת, לשמור על המשקל החדש ולהישאר רזה.
  • השנייה, שינוי מהותי באורח החיים ותפיסה חדשה לגבי ה"אני" כאדם רזה.

על מנת להשיג את שתי המטרות הללו, ניתן להיעזר במאמן אישי, אשר ביחד איתו, נטווה את הדרך הנכונה להשגת המטרות החדשות שהצבנו לעצמנו, כאנשים רזים, שפעם, לפני זמן לא רב, היו שמנים.

אוכל ואימון אישי

לאנשים שמנים, אשר היו שמנים כל ימי חייהם, העיסוק באוכל הוא דבר מרכזי. החשיבה על אוכל, ותפיסת החברה את האדם השמן כזללן, משפיעים על כל תחומי החיים ועל ההתנהלות היומיומית.

גם לאחר תהליך הדיאטה וההצלחה להגיע למשקל היעד, העבר, והתפיסה לגבי האוכל, אינה מתפוגגת כמו הקילוגרמים שהשלנו מעלינו. על מנת להישאר רזים יש להתמיד בתהליך וללמוד כלים חדשים כיצד להתנהל ביום יום וכיצד להכיר את עצמנו מחדש כאנשים רזים.

אימון אישי עוזר לנו לבנות את הכלים הנכונים עבור כל אדם ואדם בצורה ספציפית ואישית, ועל ידי כך לעזור לו לשמור על משקל גופו החדש והתנהלותו החדשה בעולם כאדם רזה בעל מודעות.

תהליך האימון האישי לאחר הרזייה

במהלך האימון האישי לאחר הרזייה משמעותית, ילמד המאומן בעזרתו של מאמן תזונה אישי מהי תפיסתו האמיתית לגבי אוכל, היכן מקומו של האוכל בתוך שיגרת היום יום שלו ואיך הוא מציב את עצמו בחברה כאדם חדש ויעודד את המאומן לתחושות חיוביות.

המעבר מאדם שמן לאדם רזה הוא תהליך אשר מתבצע בשני מישורים, במישור הפיזי ובמישור הנפשי.
על מנת להצליח בהרזיה ולהישאר רזים לתמיד, דפוסי החשיבה המקובעים לגבי עצמנו כשמנים צריכים להשתנות. את התהליך הזה ניתן לעשות במסגרת אימון אישי להרזיה הנעשה בעזרתו של מאמן אישי אשר יאמן אותנו לאורח חיים חדש, בריא ורזה, הן פיזית והן נפשית.

השנוי הפיזי:

מתאמן

המעבר מאדם שמן לאדם רזה מצריך שמירה על כושר, והבנת החשיבות של התעמלות. שמירה על אורח חיים בריא יותר, אכילת מזון שונה – עתיר בסיבים ודל בשומן.

השינוי המחשבתי:

השינוי הפיזי דורש שיעשה גם שינוי מחשבתי, שינוי תדמית. האחד ניזון מהשני ורק באופן זה יכול להתקיים שינוי אמיתי וקבלת האני העצמי החדש כאדם רזה.

כשמנים, אנו מסגלים לעצמנו דפוסי חשיבה מקובעים, גם לגבי האוכל, וגם לגבי סוגיות אחרות חברתיות ונפשיות. הדחקה, רגשות אשם, הרגשת לא שווה, לא מקובל חברתית, דחוי, אחר, שונה, כל אלו הם חלק מהלקסיקון האישי של אנשים שמנים אשר סבלו ממשקלם במשך שנים רבות.

לאחר הרזייה משמעותית, דפוסי החשיבה האלה עדיין יכולים להיות קיימים, ואם לא נצליח לשנות אותם, להחליף אותם בדפוסי חשיבה חדשים המתאימים לעולמנו החדש ולמשקלנו החדש, שהרי השינוי האמיתי והמהותי לא יעשה.

במהלך האימון האישי יכיר המאומן מחדש את עצמו, את הנקודות החזקות באופיו, אלו אשר חשוב לשים עליהן דגש והן יכולות להוביל אותו במהלך הדרך החדשה במעבר מאדם שמן לאדם רזה.
דפוסי החשיבה המקובעים והישנים לגבי עצמו ולגבי הבטחון העצמי ישתנו ויתחלפו בחשיבה חיובית.
כמו כן, יושם דגש במהלך האימון האישי על אורח חיים בריא וכיצד ניתן להתמיד איתו ולקבע אותו לתוך שגרת חיינו, בצורה שלא תעייף אותנו ולא נרגיש שאנו נלחמים יום יום עם המקרר או עם הקניות בסופר.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!